Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ford: Μαχαίρι σε 3.000 θέσεις εργασίας για χάρη της ηλεκτροκίνησης

Κυνηγάει την Tesla και αναδιαρθρώνεται, καθώς ακολουθεί «μη ανταγωνιστική δομή κόστους». Εργαζόμενοι-θύματα της τεχνολογίας, κυρίως σε Β. Αμερική και Ινδία, ενώ συνδικαλιστικές αντιδράσεις απειλούν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ford: Μαχαίρι σε 3.000 θέσεις εργασίας για χάρη της ηλεκτροκίνησης

Περικοπές 3.000 θέσεων εργασίας κυρίως σε Βόρεια Αμερική και Ινδία ανακοίνωσε η Ford, καθώς αναδιαρθρώνεται προκειμένου να αναπτύξει λογισμικό για ηλεκτρικά οχήματα και να καλύψει τη διαφορά με την Tesla, μεταδίδει το Reuters.

Ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley υποστήριζε εδώ και μήνες ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του Μίσιγκαν είχε πάρα πολλούς εργαζόμενους, αλλά στερούνταν τις απαιτούμενες δεξιότητες στη στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα και τις ψηφιακές υπηρεσίες.

«Λιγότερη δουλειά, αναδιοργάνωση και απλοποίηση λειτουργιών σε όλη την επιχείρηση. Θα μάθετε περισσότερα σύντομα», έγραψαν σε κοινό email ο Farley και ο πρόεδρος Bill Ford.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν 4,8% στη Wall Street, εν μέσω ευρύτερης βουτιάς στο χρηματιστήριο.

Όπως πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ford διαθέτει εργατικό δυναμικό που έχει προσληφθεί για να υποστηρίξει μια σειρά προϊόντων συμβατικής τεχνολογίας καύσης. Η στρατηγική της για το μέλλον, όμως, προβλέπει την ανάπτυξη ευρείας γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως και η Tesla, η Ford θέλει να αποφέρει περισσότερα έσοδα μέσω ψηφιακών υπηρεσιών.

Δεδομένου ότι τα περιθώρια κέρδους προ φόρων της Tesla έχουν ξεπεράσει τα αντίστοιχα της Ford φέτος, ο Farley εμφανίζεται απόλυτος στην ανάγκη μείωσης του κόστους.

Στο επίμαχο email τους προς το προσωπικό, Farley και Ford αναφέρουν ότι η δομή κόστους της εταιρείας «είναι μη ανταγωνιστική έναντι παραδοσιακών και νέων ανταγωνιστών».

Οι αυξανόμενες τιμές για μπαταρίες, πρώτες ύλες και μεταφορές ασκούν πρόσθετη πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, τα κέρδη της Ford για ολόκληρο το έτος κινούνται εντός προβλέψεων, παρά τα υψηλότερα κόστη κατά 3 δισ. δολάρια λόγω πληθωρισμού.

Η Ford έχει αρχίσει να διαχωρίζει τις δραστηριότητές της σε ηλεκτρικές, εσωτερικής καύσης και σε επαγγελματικά οχήματα. Ο Farley είπε τον Ιούλιο ότι «θα μειωθεί το κόστος» στο τμήμα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, ο Ford διευκρίνισε σήμερα Δευτέρα ότι οι περικοπές προσωπικού θα επηρεάσουν όλα τα τμήματα της εταιρείας.

Η ανταγωνιστική General Motors στα τέλη του 2018 προχώρησε σε περικοπές 14.000 θέσεων εργασίας, προετοιμαζόμενη να επιταχύνει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι επιχειρήσεις της Ford, της GM και της Stellantis στη Βόρεια Αμερική θα αντιμετωπίσουν μια νέα εργασιακή πρόκληση το επόμενο έτος, καθώς ξεκινούν διαπραγματεύσεις με το συνδικάτο United Auto Workers, το οποίο εκπροσωπεί τους υπαλλήλους των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ.

Οι επικεφαλής του UAW έχουν εκφράσει την ανησυχία ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα σημαίνουν λιγότερες θέσεις εργασίας στην κατασκευή και περισσότερες θέσεις διασκορπισμένες σε εργοστάσια μπαταριών και συσκευών, που δεν καλύπτονται συνδικαλιστικά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v