Σάντσεθ προς Ευρώπη: Κατασκευάστε αγωγό για να παραλάβετε αέριο από την Ισπανία

Οι έξι τερματικοί σταθμοί επαναεριοποίησης LNG στη χώρα μπορούν να περιορίσουν την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, ισχυρίζεται ο Ισπανός πρωθυπουργός. Όμως, χρειάζεται αγωγός που θα τροφοδοτεί τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Η στάση Γαλλίας-Γερμανίας.

Σάντσεθ προς Ευρώπη: Κατασκευάστε αγωγό για να παραλάβετε αέριο από την Ισπανία

Υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη μέσω Γαλλίας βοηθώντας να περιοριστεί η εξάρτηση της ηπείρου από το ρωσικό φυσικό αέριο τάχθηκε ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Πέδρο Σάντσεθ.

«Εδώ και πολύ καιρό η ισπανική κυβέρνηση ζητά από την Ευρώπη» την κατασκευή ενός αγωγού που θα περνάει από τα Πυρηναία, είπε ο Σάντσεθ κατά την επίσκεψή του στο νησί Λα Πάλμα, στο αρχιπέλαγος των Καναρίων. «Ελπίζουμε αυτό το όνειρο να γίνει σύντομα πραγματικότητα», συνέχισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, σύμφωνα με τις οποίες «λείπει από την Ευρώπη μια διασύνδεση» με την Ιβηρική μέσω Γαλλίας.

Ο Σάντσεθ είπε ότι η Ισπανία θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτησή της από τη Ρωσία, χάρη στην «τεράστια δυνατότητα επαναεριοποίησης» που διαθέτει, επισημαίνοντας ότι «το ένα τρίτο της συνολικής δυνατότητας επαναεριοποίησης της Ευρώπης βρίσκεται στην Ισπανία». Η χώρα της Ιβηρικής διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς για επαναεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που εισάγεται με υγραεριοφόρα πλοία. Όμως, διαθέτει μόνο δύο σημεία διασύνδεσης με τη Γαλλία, χαμηλής δυναμικότητας, στη Χώρα των Βάσκων.

«Εξάγουμε ενέργεια και οι εξαγωγές θα αυξηθούν περισσότερο όταν βελτιώσουμε τις διασυνδέσεις μας», πρόσθεσε ο Σάντσεθ.

Το 2013 είχε ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού MidCat που θα συνέδεε την Καταλονία με τη νοτιοανατολική Γαλλία, όμως το σχέδιο εγκαταλείφθηκε το 2019 κυρίως για οικονομικούς λόγους.

Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Τερέζα Ριμπέρα δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Enagas, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του ισπανικού δικτύου, εκτιμά πως χρειάζονται «περίπου οκτώ με εννέα μήνες» ώστε να καταστεί λειτουργικός ένας τέτοιος αγωγός από την ισπανική πλευρά, σημειώνοντας ότι όλα εξαρτώνται από τη Γαλλία πλέον. Ο Γάλλος ομόλογός της, ωστόσο, δεν φάνηκε να ενθουσιάζεται με την ιδέα, υπενθυμίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση» θα περνούσαν πολλά χρόνια μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός αυτός, κάτι που σημαίνει ότι «δεν αποτελεί απάντηση στην τρέχουσα κρίση».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v