Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα mall της Ευρώπης στέκονται ξανά στα πόδια τους

Πέρασαν και περνούν μέσα από συμπληγάδες -αύξηση διαδικτυακών αγορών, παρατεταμένα lockdown, μεγάλη ακρίβεια- ωστόσο σημειώνουν κέρδη ρεκόρ. Τα μυστικά της επιτυχίας.

Τα mall της Ευρώπης στέκονται ξανά στα πόδια τους

Οι ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων εμπορικών κέντρων τύπου mall στην Ευρώπη απολαμβάνουν περίοδο ανάκαμψης, παρόλο που μαζεύονται σύννεφα στον οικονομικό ορίζοντα, γράφει το Bloomberg.

Η γαλλική Unibail Rodamco Westfield και η βρετανική Hammerson ανέφεραν αυξημένα κέρδη το πρώτο εξάμηνο, καθώς ο αντίκτυπος της πανδημίας υποχώρησε πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή της Unibail αυξήθηκαν κατά 53,1% και της Hammerson κατά 154% έως τον Ιούνιο.

Τα εμπορικά κέντρα στην Ευρώπη κλονίστηκαν από σε μια δύσκολη περίοδο διαρκείας, καθώς τα lockdown προσέθεσαν πίεση στην ήδη εξελισσόμενη στροφή των καταναλωτών προς τις διαδικτυακές αγορές. Όσοι κατάφεραν να βγουν αλώβητοι, τώρα αντιμετωπίζουν το επόμενο εμπόδιο, την κρίση ακρίβειας που μειώνει τις επιπλέον δαπάνες και αυξάνει τα επιτόκια, απειλώντας να υπονομεύσει περαιτέρω τις επενδύσεις στον κλάδο.

«Είμαστε μια καλύτερη, πιο ανθεκτική και οικονομικά ασφαλής επιχείρηση ως αποτέλεσμα των ενεργειών μας από τις αρχές του 2021», δήλωσε η Rita-Rose Gagne, διευθύνουσα σύμβουλος της Hammerson. «Γνωρίζουμε ότι έχουμε μπροστά μας ένα ασταθές περιβάλλον και παραμένουμε επικεντρωμένοι στην υλοποίηση της στρατηγικής μας».

Οι ενοικιάσεις καταστημάτων και για τους δύο ιδιοκτήτες mall ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η Unibail αναθεώρησε επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις της για κέρδη.

Παράλληλα, οι αυξήσεις τιμών είναι συνεχείς. Για παράδειγμα, η McDonald's ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ανεβάζει την τιμή τού κλασικού cheeseburger πάνω από 1 λίρα για πρώτη φορά στη Βρετανία, ενώ η συνδρομή στο Amazon Prime γίνεται κατά 31% πιο ακριβή σε πέντε ευρωπαϊκές αγορές. Υψηλότερες τιμές απευθύνονται και στα υψηλά βαλάντια, με αυξήσεις από τη Mercedes-Benz και τη Louis Vuitton.

Ενώ λοιπόν ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ομίλους καταναλωτικών προϊόντων εξέπληξαν τις αγορές αυτή την εβδομάδα ανακοινώνοντας βελτιωμένες πωλήσεις και κέρδη --ακόμα και μετά την αύξηση των τιμών τους -- όλοι αναρωτιούνται για πόσο καιρό θα μπορούν να σηκώνουν το επιπλέον βάρος οι καταναλωτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v