Τον κυρίαρχο ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) επισημαίνει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα. Μεταξύ άλλων διαβάζουμε:
«Τον Μάιο ο Γιώργος Οικονόμου είχε παραγγείλει για την εφοπλιστική εταιρεία του TMS Cardiff Gas δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα κορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Vessels Value, η τιμή αγοράς για κάθε πλοίο ήταν 231 εκατομμύρια δολάρια», αναφέρει το δημοσίευμα.
«Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο, ο Οικονόμου παρήγγειλε δύο ακόμη πλοία, ίδιας κατασκευής. Η τιμή αγοράς είχε ήδη φτάσει τα 243,5 εκατ. δολάρια. Και αυτό γιατί οι χωρητικότητες για τη μεταφορά LNG αποτελούν πλέον σπάνιο αγαθό».
Η εφημερίδα του Ντίσελντορφ σημειώνει ότι τους τελευταίους πέντε μήνες οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 50%, ενώ τα ημερήσια ναύλα έχουν εκτοξευθεί στις 120.000 δολάρια, από 80.000 το 2021.
Όπως επισημαίνει, «οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αντιληφθεί τη ζήτηση για LNG πολύ νωρίτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές τους στο εξωτερικό. Εδώ και περίπου πέντε χρόνια επενδύουν μαζικά σε τάνκερ LNG και σήμερα ελέγχουν πάνω από το 1/5 του παγκόσμιου τονάζ. Από τα 641 τάνκερ LNG που κυκλοφορούν στις θάλασσες του κόσμου, τα 135 ανήκουν σε Έλληνες εφοπλιστές.
Ο μεγαλύτερος στόλος LNG, 45 πλοία, ανήκει στη Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση. Η Maran έχει παραγγείλει άλλα έντεκα τάνκερ. Αλλά και στις νέες παραγγελίες οι Έλληνες κυριαρχούν. Από τα 127 νέα τάνκερ LNG που είχαν παραγγελθεί στα τέλη του 2021 σε όλα τα ναυπηγεία, τα 57 κατασκευάζονται για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών».