Ακριβαίνει τα ηλεκτρικά οχήματα η ενεργειακή κρίση

Η άνοδος των τιμών μετάλλων στις μπαταρίες για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, καθυστερεί την προσιτότητα της ηλεκτροκίνησης έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων. Πού θα κυμανθεί το κόστος. Τι θα γίνει στο μέλλον, σύμφωνα με αναλυτές.

Ακριβαίνει τα ηλεκτρικά οχήματα η ενεργειακή κρίση

Οι τιμές του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου έχουν εκτοξευθεί στα ύψη τον περασμένο χρόνο, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα κρίσιμο σημείο στην ανάπτυξη της αναπτυσσόμενης βιομηχανίας. Με την αύξηση της ζήτησης, τώρα αντιμετωπίζουν ένα δίλημμα: να καταπιούν το πρόσθετο κόστος ή να προσπαθήσουν να το μετακυλίσουν στους καταναλωτές, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Πριν την κρίση, οι τιμές των μπαταριών πλησίαζαν τα επίπεδα που θα καθιστούσαν το αρχικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων ανταγωνιστικό σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα χωρίς κρατικές επιδοτήσεις. Αλλά αυτό τώρα αρχίζει να αλλάζει. Οι τιμές των συσκευασιών μπαταριών πρόκειται να αυξηθούν φέτος για πρώτη φορά σε περισσότερο από μια δεκαετία και ο ευρύτερος πληθωρισμός θα μπορούσε να καθυστερήσει σοβαρά την πτώση της τιμής των μπαταριών κάτω από τα $100 την κιλοβατώρα.

«Η μείωση των τιμών των συσκευασιών μπαταριών στα 100 δολάρια την κιλοβατώρα είναι πλέον ένας εφικτός στόχος με την αναδυόμενη γενιά χημικών μπαταριών και σχεδίων κυψελών», ανέφεραν στην έκθεση αναλυτές της BNEF. «Ωστόσο, εάν οι τιμές των πρώτων υλών παραμείνουν υψηλές ή ανέβουν περαιτέρω, αυτό θα μπορούσε να καθυστερήσει αρκετά χρόνια».

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες αισιόδοξες ενδείξεις, καθώς οι τιμές του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου υποχωρούν ή σταθεροποιούνται τις τελευταίες εβδομάδες. Και ενώ οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν ισχυρές, η Goldman Sachs Group Inc. αναμένει ότι η τιμή αυτών των τριών κρίσιμων μετάλλων θα μειωθεί τα επόμενα δύο χρόνια καθώς οι παραγωγοί αγωνίζονται να φέρουν νέα προσφορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v