Σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμων και ταχύτητας απαλλαγής από τις εκπομπές CO2, η Γερμανία θα προσφέρει ταξίδια με περιφερειακούς σιδηροδρόμους, λεωφορεία και μετρό με μόλις 9 ευρώ το μήνα. Πόσο θα δουλέψει η συγκεκριμένη επιλογή.
Όταν το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε ένα νέο μέτρο αυτόν τον μήνα για μείωση των ναύλων δημόσιας συγκοινωνίας σε όλη τη χώρα για τρεις μήνες αυτό το καλοκαίρι, η κίνηση αντανακλούσε τη σοβαρότητα της ενεργειακής κρίσης της χώρας. Για να μειώσει τη μεγάλη εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Γερμανία αναζητά απεγνωσμένα τρόπους να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και να ωθήσει περισσότερους οδηγούς να πάρουν τρένα και λεωφορεία.
Όμως, ενώ η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να μειώσει το κόστος της δημόσιας συγκοινωνίας πυροδοτήθηκε από μια άμεση κρίση, οι υποστηρικτές της θερινής μεταφορικής κίνησης ελπίζουν ότι η πρωτοβουλία μπορεί να κάνει περισσότερα από απλώς να αμβλύνει προσωρινά το πλήγμα του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους στους καταναλωτές.
Θα μπορούσε να προσφέρει μια γεύση για το πώς μπορεί να μοιάζει ένα μέλλον με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων για τους Γερμανούς, οι οποίοι ενθαρρύνονται να προσαρμόζουν μόνιμα τις μεταφορές με τρόπο που καταναλώνει λιγότερο άνθρακα.
«Η φθηνή και φιλική προς το κλίμα κινητικότητα δεν πρέπει και δεν θα παραμείνει ένας κεραυνός εν αιθρία», δήλωσε η Katharina Dröge, κοινοβουλευτική συμπρόεδρος των Πρασίνων της Γερμανίας στην κυβέρνηση συνασπισμού, αναφέρει το Bloomberg.
Το "new deal" στη δημόσια συγκοινωνία, που η γερμανική εφημερίδα Der Tagesspiegel την αποκάλεσε «τρελή, αλλά εμπνευσμένη», είναι σίγουρα μια από τις πιο προσιτές που έχει δει ποτέ η Ευρώπη.
Για τους τρεις μήνες του καλοκαιριού που ξεκινούν την 1η Ιουνίου, ένα μηνιαίο ταξιδιωτικό εισιτήριο θα κοστίζει μόλις 9 ευρώ το μήνα για όλα τα μετρό, τα λεωφορεία, τα τραμ και τα περιφερειακά τρένα.
Αυτό θα μειώσει το κόστος της δημόσιας συγκοινωνίας σε σχεδόν συμβολικά επίπεδα.
Ένας επιβάτης που χρησιμοποιεί όλες τις ζώνες διέλευσης του Βερολίνου, για παράδειγμα, θα εξοικονομήσει 98 ευρώ το μήνα για το ταξιδιωτικό του πάσο, ενώ ένας επιβάτης στο "Μεγάλο Αμβούργο" θα εξοικονομήσει λίγο περισσότερα από 105 ευρώ.
Το εισιτήριο θα είναι επίσης διαθέσιμο για άτομα σε μικρότερες πόλεις και για ταξίδια σε όλη τη χώρα. Μολονότι οι ταχύτερες υπηρεσίες υπεραστικών τρένων intercity δεν θα περιλαμβάνονται στο τιμολόγιο, οι κάτοχοι μηνιαίων εισιτηρίων των 9 ευρώ θα εξακολουθούν να μπορούν να ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα χρησιμοποιώντας περιφερειακές υπηρεσίες και τα εισιτήρια που αγοράζουν σε μία περιοχή θα ισχύουν σε εθνικό επίπεδο.