Τσίμπησε η διάθεση των Γερμανών καταναλωτών

Ελαφρώς βελτιωμένο το καταναλωτικό κλίμα τον Μάιο στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας αγοράς GfK. Οι δείκτες ωστόσο παραμένουν σε βαθιά αρνητικό έδαφος.

Τσίμπησε η διάθεση των Γερμανών καταναλωτών

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη της Γερμανίας βελτιώθηκε σχετικά τον Μάιο, μετά το χαμηλό ρεκόρ του προηγούμενου μήνα, ενώ η πρόβλεψη του Ιουνίου αυξήθηκε 0,6 μονάδες μηνιαίως κι έφτασε στις -26 μονάδες, ανέφερε το ινστιτούτο έρευνας αγοράς GfK σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη.

Ο δείκτης οικονομικών προσδοκιών ενισχύθηκε ελαφρά τον Μάιο κατά 7,1 μονάδες, σκαρφαλώνοντας στις -9,3 μονάδες. Εν τω μεταξύ, οι προσδοκίες για το εισόδημα ανακάμπτουν κάπως, όπως ανέφερε η έκθεση. Ο δείκτης ενισχύθηκε κατά 7,6 μονάδες, φτάνοντας στις -23,7 μονάδες. Η τάση για αγορά παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς ο δείκτης υποχώρησε μόλις 0,5 μονάδες σε -11,1.

«Αν και αυτό σημαίνει ότι το καταναλωτικό κλίμα έχει βελτιωθεί ελαφρώς, το καταναλωτικό συναίσθημα εξακολουθεί να είναι σε ιστορικό χαμηλό», εξηγεί ο Rolf Bürkl, ειδικός καταναλωτών της GfK. «Παρά την περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ιδιαίτερα ο υψηλός πληθωρισμός επιβαρύνουν πολύ τους καταναλωτές».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v