Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ναυτιλία: Πού οφείλεται η νέα πτώση στις μεταφορές κοντέινερ

Για ποιους λόγους βουλιάζουν οι ναυλαγορές και σηκώνονται κύματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Και πώς οι ναυτιλιακές εταιρείες καταφέρνουν να διατηρούν την κερδοφορία τους. Έκθεση της Hapag-Loyd.

Ναυτιλία: Πού οφείλεται η νέα πτώση στις μεταφορές κοντέινερ

Ενώπιον επιβράδυνσης βαδίζει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω μια αρκετά ταραγμένης ναυλαγοράς, σύμφωνα με την Hapag-Lloyd με έδρα το Αμβούργο. 

Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού «συνεχίζουν να βρίσκονται υπό σημαντική πίεση – κυρίως λόγω των πρόσφατων μέτρων που λήφθηκαν στην Κίνα ως απάντηση στον Covid-19», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rolf Habben Jansen. «Αυτή η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους».

Στην τριμηνιαία οικονομική έκθεσή της, η Hapag-Lloyd εκτιμά ότι η ασθενέστερη παγκόσμια οικονομία και οι συνεχιζόμενες διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη του κλάδου φέτος, βάσει και της πρόβλεψης της Seabury ότι ο παγκόσμιος όγκος εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 2,6% φέτος, έναντι 6,6% πέρυσι.

«Η ανάκαμψη στις αλυσίδες εφοδιασμού θα καθυστερήσει περαιτέρω, ως αποτέλεσμα της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία και της ενίσχυσης των περιορισμών Covid-19 στην Κίνα», αναφέρει η έκθεση. 

Ωστόσο, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας και πέμπτη στον κόσμο ανέφερε αύξηση κερδών και εσόδων το πρώτο τρίμηνο. «Η χρονιά ξεκίνησε δυνατά, και ενώ υπήρξαν ενδείξεις ότι η αγορά έχει φτάσει στο απόγειό της, περιμένουμε επίσης ένα δυνατό δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Οι μετοχές της εταιρείας κυμαίνονται κοντά στο υψηλό ρεκόρ που σημειώθηκε στις αρχές του μήνα.

Για να βοηθήσουν τη διατήρηση της κερδοφορίας και την αντιστάθμιση της ασθενέστερης ζήτησης, οι μεγάλοι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων αύξησαν τον αριθμό των ακυρωμένων δρομολογίων τους. Οι κύριες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων είχαν κλονιστεί βαθιά στους πρώτους μήνες της πανδημίας το 2020, αλλά όταν η ζήτηση επανήλθε οι ναύλοι εκτοξεύθηκαν στα ύψη και η χωρητικότητα παρέμεινε περιορισμένη μέχρι τις αρχές του τρέχοντος έτους. Από τότε τα επιτόκια spot έχουν επανέλθει.

«Υπάρχει η διπλή απειλή της συνεχιζόμενης συμφόρησης και της μείωσης της ζήτησης ως αποτέλεσμα των lockdown της Κίνας», δήλωσε ο Simon Heaney, αναλυτής της Drewry. 

Ο Lee Klaskow, ανώτερος αναλυτής logistics της Bloomberg Intelligence, εξηγεί ότι οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών έχουν υποχωρήσει κατά 20% τις τελευταίες 10 εβδομάδες. «Πιθανότατα θα υπάρξει άνοδος της ροής εμπορευμάτων μόλις η Κίνα τερματίσει τα lockdown, κάτι που πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να ενισχύσει τη ζήτηση σε τακτικές γραμμές και να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v