Πρόστιμο ύψους 14,9 εκατ. στερλινών επιβλήθηκε στην ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία Western Power Distribution (WPD), ύστερα από έρευνα που διεξήγαγε η ρυθμιστική αρχή ενέργειας Ofgem από το 2020 και έδειξε ότι η εταιρεία δεν είχε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις έναντι 1,7 εκατ. ευάλωτων πελατών της, γράφουν οι Financial Times.
Η WPD αποδέχτηκε τον διακανονισμό σε μια περίοδο που οι εταιρείες ενέργειας στη Βρετανία ελέγχονται για τις αυξήσεις τους στους λογαριασμούς φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.
Η Ofgem ξεκίνησε πρόσφατα ξεχωριστή έρευνα για το εάν ορισμένοι προμηθευτές αυξάνουν τις χρεώσεις των πελατών περισσότερο απ' όσο χρειάζεται.
Η ρυθμιστική αρχή έκρινε ότι η WPD δεν είχε εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της για παροχή πρόσθετων υπηρεσιών σε νοικοκυριά προτεραιότητας, στα οποία μπορεί να περιλαμβάνονται συνταξιούχοι, οικογένειες με μικρά παιδιά, άτομα με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις.
Τα «μητρώα προτεραιότητας» έχουν σκοπό να διασφαλίσουν ότι οι εν λόγω πελάτες λαμβάνουν έγκαιρες ενημερώσεις και επιπλέον συμβουλές από εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση διακοπής ρεύματος. Πρόκειται για πελάτες που σε ορισμένες περιπτώσεις δικαιούνται πρόσθετη βοήθεια, όπως κινητές γεννήτριες, φαγητό ή και εναλλακτική διαμονή.
Οπως ανακοίνωσε η Ofgem, η WPD δεν ενημέρωσε αμέσως ορισμένους πελάτες απ' αυτά τα μητρώα όταν επηρεάστηκαν από διακοπές ρεύματος.
Η Κάθριν Σκοτ, διευθύντρια της Ofgem, χαρακτήρισε ως «εντελώς απαράδεκτες» τις παραβιάσεις που σημειώθηκαν μεταξύ 2015 και 2021. «Οταν οι εταιρείες αποτυγχάνουν να παρέχουν τις απαιτούμενες υπηρεσίες στους πελάτες προτεραιότητας, η Ofgem θα αναλαμβάνει δράση», είπε.
Ο βρετανικός όμιλος National Grid αγόρασε πέρυσι την WPD από την αμερικανική PPL Corporation έναντι 14,2 δισ. στερλινών. Η εταιρεία είναι υπεύθυνη για τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στη νότια Ουαλία, τη νοτιοδυτική Αγγλία και τα Μίντλαντς. Περίπου το 20% των οικιακών χρεώσεων αφορά το κόστος λειτουργίας αυτών των δικτύων.