Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν για ένατο συνεχόμενο μήνα καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία ακρωτηριάζει περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού και τονώνει τον πληθωρισμό, ο οποίος με τη σειρά του κινδυνεύει να υπονομεύσει τη ζήτηση, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 19% τον Μάρτιο λόγω της έλλειψης ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων παραγωγής, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ο μήνας έκλεισε απογοητευτικά συμβάλλοντας στη συνολική πτώση τάξεως 11% για το πρώτο τρίμηνο, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν δεσμευτεί για τη βελτίωση των συνθηκών το 2021.
«Οι ελλείψεις ανταλλακτικών και οι παύσεις παραγωγής που σχετίζονται με τον πόλεμο της Ουκρανίας πρόκειται να περιορίσουν την προσφορά αυτοκινήτων και να καθυστερήσουν την αναμενόμενη ανάκαμψη των πωλήσεων», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Michael Dean.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει αναστατώσει τους τοπικούς προμηθευτές, αναγκάζοντας τη Volkswagen AG και την BMW AG να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή. Ενώ η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη μπορεί να αρχίσει να επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις, σύμφωνα με την LMC Automotive.
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αναμένεται να βελτιωθούν ελάχιστα φέτος, με τον πληθωρισμό πιθανόν να συγκρατήσει την υποκείμενη ζήτηση, ανέφερε σε έκθεσή της η LMC Automotive. Οι προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Ευρώπη ανέρχονται σε μόλις 0,4%, αναμένοντας ότι οι παραδόσεις θα ανέλθουν σε μόλις 10,63 εκατομμύρια, πολύ κάτω από το όριο των 14 εκατομμυρίων που ο κλάδος εκκαθάρισε πριν από την πανδημία. Οι τιμές καταναλωτή στη ζώνη του ευρώ αυξήθηκαν ρεκόρ κατά 7,5% τον Μάρτιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν καθώς και με την άνοδο 5,9% του Φεβρουαρίου.
«Ο πόλεμος θα εξαλείψει και την υποκείμενη ζήτηση, μέσω του υψηλότερου-για-μακρύτερου πληθωρισμού και των χαμηλότερων πραγματικών εισοδημάτων», είπε η LMC. «Τουλάχιστον προς το παρόν, η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά».