Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αγώνα κάνει η Ευρώπη για να εξασφαλίσει πλοία που θα εισάγουν LNG

Γερμανία, Ιταλία και Ολλανδία έχουν ανακοινώσει σχέδια για την εξασφάλιση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Κρίσιμες οι υποδομές για να σταματήσει η εξάρτηση της ηπείρου από τη Ρωσία.

Αγώνα κάνει η Ευρώπη για να εξασφαλίσει πλοία που θα εισάγουν LNG

Το σχέδιο της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου εξαρτάται από την ικανότητά της να εξασφαλίζει εξειδικευμένα πλοία που προσφέρουν τον ταχύτερο τρόπο εισαγωγής εναλλακτικών προμηθειών και την ταχεία κατασκευή συναφών υποδομών.

Οπως μεταδίδουν οι Financial Times, από τότε που εισέβαλε η Ρωσία στην Ουκρανία τον περασμένο μήνα, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν ανακοινώσει σχέδια για την εξασφάλιση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ή FSRU, που είναι δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου με εναλλάκτες θερμότητας που χρησιμοποιούν θαλασσινό νερό, για να μετατρέψουν το υπερψυγμένο καύσιμο σε αέριο.

Αυτά τα ελλιμενισμένα πλοία προσφέρουν τον πιο γρήγορο τρόπο για την Ευρώπη να σταματήσει την εξάρτησή της από τους αγωγούς που μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες καυσίμου από τη Ρωσία. 

Η ΕΕ σχεδιάζει να μειώσει την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο κατά τα δύο τρίτα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και επιδιώκει να εισάγει επιπλέον 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG ετησίως. Ενώ υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το εάν υπάρχει αρκετός εφοδιασμός LNG παγκοσμίως για να καλύψει τις ανάγκες της Ευρώπης, οι αναλυτές λένε ότι οι υποδομές θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα κρίσιμο σημείο συμφόρησης.

Η Ευρώπη έχει την υποδομή για να επαναεριοποιήσει 170 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της πλεονάζουσας χωρητικότητας βρίσκεται στην Ιβηρική χερσόνησο, η οποία δεν έχει επαρκείς αγωγούς για να μεταφέρει τις προμήθειες βορειότερα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v