Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πέφτει η αυλαία για την Alitalia: Απόψε η τελευταία πτήση

Η Ιταλία λέει «αντίο» στον εθνικό της αερομεταφορέα, που ταυτίσθηκε με την κομψότητα των αεροσυνοδών, τα ζεστά μακαρόνια, τις σταρ που έρχονταν στην Τσινετσιτά για να γυρίσουν εκατοντάδες έργα, αλλά και όλα τα ταξίδια του Πάπα.

Πέφτει η αυλαία για την Alitalia: Απόψε η τελευταία πτήση

Πέφτει η αυλαία για τη γνωστή ιταλική αεροπορική εταιρεία και αιτία της κατάληξης αυτής είναι τα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η Ιταλία λέει «αντίο» στον εθνικό της αερομεταφορέα, που ταυτίσθηκε με την κομψότητα των αεροσυνοδών, τα ζεστά μακαρόνια, τις σταρ που έρχονταν στην Τσινετσιτά για να γυρίσουν εκατοντάδες έργα, αλλά και όλα τα ταξίδια του Πάπα.  

«Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες» δηλώνει, πικραμένη, μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Σήμερα, η εταιρεία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.  

7.000 εργαζόμενοι χωρίς δουλειά

Αεροσυνοδοί της Alitalia

Αεροσυνοδοί της Alitalia

Από αύριο, την Alitalia θα αντικαταστήσει μια νέα εταιρεία, η Ita, η οποία θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό δημόσιο. Αλλά με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και σχεδόν κατά 50%. Ένας κυβερνήτης  της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στην νέα εταιρεία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ. 

Οι αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι, κατά μέσο όρο, θα περάσουν από 2.600 ευρώ, στα 1.680. Tα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά, 7.000 εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες, οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Φιουμιτσίνο - Λεονάρντο Ντα Βίντσι. 

Η Ιta, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζόμενους. Πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα, η νέα αυτή εταιρεία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως είναι η Air France και η Lufthansa και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και απ’ τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Θα δούμε. Σήμερα, πάντως, υπάρχει μόνον απογοήτευση -και μια νοσταλγία, ήδη- για τη χαμένη Alitalia.     

ΠΗΓΗ: DW

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v