Κορυφαίο deal στην εμφιάλωση της Coca Cola

Καταρχήν συμφωνία για την απόκτηση της εμφιαλώτριας Panamco ανακοίνωσε η μεξικανική Coca Cola Femsa, έναντι 3,6 δισ. δολ. Το deal θα δημιουργήσει τη δεύτερη μεγαλύτερη εμφιαλώτρια της Coca Cola και μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου παγκοσμίως.

Κορυφαίο deal στην εμφιάλωση της Coca Cola
Προς την απόκτηση της εμφιαλώτριας Panamerican Beverages οδεύει η μεξικανική εταιρία Coca Cola Femsa, προσφέροντας 3,6 δισ. δολ. σε μετρητά, μετοχές και αναδοχές χρέους, σκοπεύοντας έτσι να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εμφιαλώτρια της μητρικής The Coca Cola Company και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal, το ”προϊόν” του deal, δηλ. η νέα εταιρία, θα ανέλθει στη δεύτερη θέση (την οποία μέχρι τώρα κατείχε η ”δική μας” Coca Cola 3E) από πλευράς όγκου πωλήσεων, πίσω μόνο από την Coca Cola Enterprises.

Η μεξικανική εταιρία Femsa, που θα καταβάλει ποσό περισσότερο από το διπλάσιο της χρηματιστηριακής αξίας της Panamco, θα ελέγχει τώρα το 30% των εργασιών εμφιάλωσης της μητρικής Coca Cola στη Λατινική Αμερική και το 10% παγκοσμίως.

Αναλυτικά, η Femsa προσφέρει 23 σεντς ανά μετοχή τύπου A (class A stock), ενώ 38 σεντς ανά μετοχή για αυτές του τύπου Β (class B stock). Να επισημανθεί ότι η προσφορά για την Panamco περιέχει premium 111% σε σχέση με τη μέση τιμή που εμφάνισαν οι μετοχές της το τελευταίο εξάμηνο.



Η συμφωνία για την απόκτηση της Panamco (που- σημειωτέον- είναι διπλάσια σε μέγεθος από την Femsa) αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρεις μήνες, ενώ θα χρηματοδοτηθεί από δάνεια που ζήτησε και έλαβε η πρώτη εταιρία. Τι προκαλεί όμως τις ανακατατάξεις αυτές στο σύστημα διανομής της μητρικής Coca Cola;

Η κίνηση εντάσσεται στη στρατηγική αναδιάρθρωσης των εργασιών της Coca Cola, η αρχή της οποίας χρονολογείται από τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Σύμφωνα με αυτή το σύστημα εμφιάλωσης και διανομής οργανώνεται σε περιφερειακές, ισχυρές μονάδες, όπου είναι δυνατόν να κατορθωθούν οικονομίες κλίμακας σε συνδυασμό με χαμηλό κόστος.

Η συνένωση των δύο εταιριών σχετίζεται με τις πωλήσεις της Coca Cola στη Λατινική Αμερική κατά το α΄ εννεάμηνο του 2002. Αυτές αυξήθηκαν με ρυθμό 1% έναντι του 5% των συνολικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v