Την υπαγωγή της στο αμερικανικό καθεστώς χρεοκοπίας (chapter 11) ανακοίνωσε χθες το βράδι η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz, η οποία έχει πληγεί σκληρά από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η υπαγωγή στο Chapter 11 παρέχει προστασία από τους πιστωτές και επιτρέπει στον αμερικανικό κολοσσό να συνεχίσει να λειτουργεί ενώ ταυτόχρονα εκπονεί σχέδιο για την αποπληρωμή των πιστωτών και την εταιρική αναδιάρθρωση.
Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δεν χρειάζεται χρηματοδότηση του χρέους της προς ώρας, σύμφωνα με πηγή κοντά στην υπόθεση που επικαλείται το Bloomberg, καθώς έχει άμεση διαθέσιμη ρευστότητα άνω του 1 δισ. δολαρίων.
Στα έγγραφα που κατέθεσε στο δικαστήριο, αναφέρει ότι η αξία των στοιχείων ενεργητικού της ανέρχεται στα 25,8 δισ. δολάρια και το χρέος στα 24,4 δισ. δολάρια.
Μετά την κατάρρευση των εσόδων λόγω της πανδημίας, η εταιρία επιχείρησε να αναδιαρθρώσει τα χρέη της και να εξασφαλίσει κεφάλαια «διάσωσης» από το αμερικανικό υπουργείο οικονομικών. Όμως ενώ κατάφερε να διαπραγματευθεί βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τους πιστωτές της, δεν κατάφερε να πετύχει πιο μακροπρόθεσμες συμφωνίες.
«Ο αντίκτυπος της Covid-19 στη ζήτηση ταξιδιών ήταν ξαφνικός και δραματικός, επιφέροντας βίαιη πτώση στα έσοδα της εταιρείας και στις μελλοντικές κρατήσεις», αναφέρει ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
«Ωστόσο η αβεβαιότητα παραμένει όσον αφορά την επιστροφή των εσόδων και την πλήρη επαναλειτουργία της αγοράς (...) πράγμα που κατέστησε απαραίτητη τη σημερινή ενέργεια», προσθέτει.
Οι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει για ευρύτερες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από μια χρεοκοπία της Hertz. Η εταιρία έχει ένα στόλο 400.000 οχημάτων στις ΗΠΑ που δεν υπόκεινται σε συμφωνία επαναγοράς με τους κατασκευαστές και ενδέχεται να ρευστοποιηθούν, προειδοποίησε αμερικανός αναλυτής την προηγούμενη εβδομάδα.
“Το ρίσκο για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι, οι πιστωτές της εταιρίας που εξασφαλίζονται από το στόλο των οχημάτων, να αποφασίσουν να ρευστοποιήσουν τα οχήματα για να πληρωθούν τα ομόλογα”, σημείωνε προσθέτοντας ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα δεχτούν τεράστιες πιέσεις.
Οι διεθνείς δραστηριότητες
Η υπαγωγή της εταιρίας στο καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές αφορά στις θυγατρικές σε ΗΠΑ και Καναδά και οι κύριες διεθνείς περιφέρειες, στις οποίες επιχειρεί η Hertz, ιδιαίτερα η Ευρώπη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, δεν περιλαμβάνονται.
Ωστόσο, νομικοί υπογραμμίζουν ότι η Hertz δεν έχει άλλη επιλογή από το να μειώσει τις διεθνείς της δραστηριότητες και να πουλήσει στοιχεία ενεργητικού για να μειώσει το μεγάλο ύψος του εξασφαλισμένου χρέους της.
Στις 21 Απριλίου, η Hertz είχε καταργήσει 10.000 θέσεις εργασίας στη βόρεια Αμερική, δηλαδή το 26,3% του παγκόσμιου δυναμικού της, για να κάνει οικονομίες αντιμέτωπη με τις αβεβαιότητες που δημιουγούνται από την πανδημία του κορονοϊού, η οποία παραλύει την οικονομία.
Αutohellas: Καμία άμεση επίπτωση από την πτώχευση της Hertz
Mε αφορμή την ανακοίνωση της Hertz Global Holdings για υποβολή αίτησης σε πτωχευτική διαδικασία για την ίδια και τις θυγατρικές της στην Αμερική και τον Καναδά, η Autohellas, που εκμεταλλεύται το σήμα της Herz στην Ελλάδα και σε άλλες 7 χώρες, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι δεν έχει καμία άμεση οικονομική επίπτωση από τη συγκεκριμένη εξέλιξη:
«Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης στις 06/05/2020 σχετικά με την Hertz Global Holdings, η Autοhellas ενημερώνει για τα ακόλουθα: H Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε την 22/05/2020 αίτηση για την υπαγωγή της σε «πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία» του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.
Με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της.
Όπως έχει επισημανθεί και στην προηγουμένη ανακοίνωση, η Αutohellas η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global, άρα δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.
Εκτίμησή μας είναι ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autοhellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autοhellas την 31/12/2019 ήταν €294εκ. με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη.»