Το μέγεθος του πλήγματος που μπορεί να δεχθεί ο παγκόσμιος τουρισμός από τον κινεζικό κορωναϊό αρχίζει να αποτυπώνεται σε αριθμούς.
Ο ιός πλήττει, ήδη, βαρύτατα την τουριστική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή του Ειρηνικού, ενώ οι επιπτώσεις επεκτείνονται ταχύτατα και στην Ευρώπη. Στη Γηραιά ήπειρο, μάλιστα, το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζονται να αντιμετωπίζουν χώρες όπως η Γαλλία και προορισμοί όπως το Παρίσι, οι οποίοι επένδυσαν σε στενή σχέση με την αγορά της Κίνας προσβλέποντας στα οφέλη από τα ταξίδια των μελών της οικονομικής ελίτ αλλά και της ογκούμενης μεσαίας τάξης της χώρας.
Μετά τις ακυρώσεις και το πάγωμα των κρατήσεων στα ξενοδοχεία όλου του κόσμου που ανέμεναν Κινέζους επισκέπτες, επιβεβαιώνεται τώρα πως ο ιός προκαλεί, ήδη, ένα από τα σοβαρότερα κενά αέρος της ιστορίας των αερομεταφορών.
Σχεδόν τα 2/3 των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων σε διεθνή δρομολόγια από και προς την Κίνα έχουν ακυρωθεί, σύμφωνα με στοιχεία του εξειδικευμένου σε θέματα αερομεταφορών φορέα OAG.
Μέσα σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες μετά την γνωστοποίηση ύπαρξης του κορωναϊού, σύμφωνα με τον OAG, οι διαθέσιμες θέσεις σε διεθνή δρομολόγια από/προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 1,4 εκατ. Σε εβδομαδιαία βάση. Κατ’ αναλογία, μάλιστα, οι μεγαλύτερες περικοπές θέσεων κατά την τελευταία εβδομάδα αφορούν πτήσεις μεταξύ Κίνας και Γαλλίας.
Σε απόλυτους αριθμούς, τη μεγαλύτερη μείωση αεροπορικών θέσεων κατέγραψαν Ιαπωνία, Ταϊλάνδη και Κορέα. Χώρες οι οποίες βρίσκονται στον άμεσο περίγυρο της Κίνας και αποτελούν βασικούς προορισμούς των Κινέζων.
Η Ιαπωνία φέρεται να βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ορατό κίνδυνο μιας ανυπολόγιστης ζημιάς. Κι αυτό καθώς η χώρα πρόσβλεπε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο θέτοντας ως στόχο να προσελκύσει 40 εκατ. επισκέπτες. Με την κλεψύδρα για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, ωστόσο, να αδειάζει βασανιστικά καθώς απομένουν σχεδόν 160 μέρες, η Ιαπωνία μετρά μείωση 60,1% των θέσεων που ήταν διαθέσιμες στις 20 Ιανουαρίου.
Εξίσου οδυνηρός αποδεικνύεται ο κορωναϊός για τον τουρισμό και την οικονομία της Ταϊλάνδης, η οποία είδε να αποσύρονται από τις γραμμές που τη συνδέουν με την Κίνα, το 63% των θέσεων που υπήρχαν διαθέσιμες στις 20 Ιανουαρίου.
Στο 54,4% έφθαναν στις 10 Φεβρουαρίου οι αεροπορικές θέσεις που χάθηκαν σε εβδομαδιαία βάση στις γραμμές Κίνας-Ν. Κορέας από περικοπές δρομολογίων στις οποίες προχώρησαν εταιρείες της περιοχής.
Η Γαλλία είναι η χώρα της Ευρώπης που είχε καταφέρει να πετύχει στενή αεροπορική σύνδεση με την κινεζική αγορά. Στις δύο πρώτες βδομάδες, ωστόσο, που ακολούθησαν την εκδήλωση της επιδημίας, οι διαθέσιμες θέσεις όχι μόνο παρέμειναν ανεπηρέαστες αλλά αυξήθηκαν κιόλας. Η απόφαση της Air France, όμως, να διακόψει τα δρομολόγια μέχρι νεωτέρας είχε αποτέλεσμα να μειωθούν 42,1% οι θέσεις που ήταν διαθέσιμες στις 20 Ιανουαρίου.
Την τελευταία βδομάδα, μάλιστα, η μείωση θέσεων έφθασε στα επίπεδα του 70% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη. Είναι χαρακτηριστικό πως την εβδομάδα που άρχιζε στις 3 Φεβρουαρίου υπήρχαν διαθέσιμες 20.147 θέσεις, ενώ στη βδομάδα που άρχισε χθες (10 Φεβρουαρίου) είχαν περιοριστεί σε 13.166.