Βρυξέλλες κατά BMW, Daimler και Volkswagen για σύσταση καρτέλ

«Συμμετείχαν σε ένα συλλογικό σχήμα, παραβιάζοντας τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, για να περιορίσουν την ανάπτυξη και την κυκλοφορία τεχνολογίας καθαρισμού εκπομπών ρύπων», σημειώνει η Κομισιόν.

Βρυξέλλες κατά BMW, Daimler και Volkswagen για σύσταση καρτέλ

Οι ρυθμιστικές αρχές Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατηγορούν τη BMW, τη Daimler και τη Volkswagen για παρεμπόδιση του ανταγωνισμού, όσον αφορά την τεχνολογία καθαρισμού εκπομπών ρύπων, στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2006 και 2014.

Οπως μεταδίδει το Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι έχει στείλει δηλώσεις αντιρρήσεων (statements of objections), καθορίζοντας τις κατηγορίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες, σχεδόν δύο χρόνια αφότου έκανε τις εφόδους στις εγκαταστάσεις τους.

«Οι BMW, Daimler και VW συμμετείχαν σε ένα συλλογικό σχήμα, παραβιάζοντας τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, για να περιορίσουν την ανάπτυξη και την κυκλοφορία τεχνολογίας καθαρισμού εκπομπών ρύπων για νέα αυτοκίνητα ντίζελ που πωλήθηκαν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο», σημειώνει η επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το ιστορικό

Τον Οκτώβριο του 2017, η Επιτροπή έκανε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις των BMW, Daimler, Volkswagen και Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών, σχετικά με την ύπαρξη πιθανού καρτέλ μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων, όσον αφορά την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει εάν BMW, Daimler και VW ήταν σε «συνεννόηση», κατά παράβαση των κανόνων αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην ανάπτυξη τεχνολογίας, που αφορά τον καθαρισμό εκπομπών αερίων σε αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ.

Η επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωνε τότε: «H Eπιτροπή εξετάζει εάν οι BMW, Daimler και VW κατέληξαν σε συμφωνία για να μην υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους στον τομέα της ανάπτυξης σημαντικών συστημάτων, σχετικά με τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα.

Οι τεχνολογίες αυτές έχουν στόχο να κάνουν τα οχήματα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον. Εάν αποδειχθεί, αυτή η "συμφωνία" μπορεί να έχει στερήσει στους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράζουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, παρά την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη στους κατασκευαστές». 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v