Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βεστάγκερ: Προειδοποιήσεις για τους πιο χαλαρούς κανόνες συγχωνεύσεων

Η επίτροπος Ανταγωνισμού απαντά στις γαλλο-γερμανικές εκκλήσεις για επανεξέταση του καθεστώτος ανταγωνισμού της ΕΕ, μετά το βέτο της Κομισιόν στις προσπάθειες από Siemens και Alstom να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό κολοσσό στους σιδηροδρόμους.

Βεστάγκερ: Προειδοποιήσεις για τους πιο χαλαρούς κανόνες συγχωνεύσεων

Προειδοποιήσεις προς τα κράτη-μέλη της ΕΕ να «είναι ενήμερα για τις συνέπειες» της υποβάθμισης των κανόνων στις συγχωνεύσεις, απηύθυνε η επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, η Μαργκρέτε Βεστάγκερ πρόσθεσε ότι μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε μια «στρατηγική επιλογή» για να αλλάξει το οικονομικό μοντέλο της Ευρώπης.

«Εχουμε πολύ κρατική παρέμβαση στην οικονομία μας, αλλά ουσιαστικά είναι μια πολύ στρατηγική επιλογή για να έχουμε θεμιτό ανταγωνισμό», δήλωσε η Βεστάγκερ, σε συνέντευξή της στους Financial Times στις Βρυξέλλες.

Η Δανή επίτροπος, που έχει χτίσει τη φήμη της ως «κυνηγού» των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, καθώς παρακολουθεί στενά τις Apple και Google, προκάλεσε την οργή της γαλλικής και γερμανικής κυβέρνησης φέτος, μπλοκάροντας τη συγχώνευση του σιδηροδρομικού τμήματος των επιχειρήσεων της Siemens και της Alstom.

Το ντιλ επρόκειτο να δημιουργήσει έναν κολοσσό στον σιδηροδρομικό τομέα (παρόμοιο με την Airbus στην αεροπορία), για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την κινεζική CRRC, τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια τρένων παγκοσμίως.

Στη συνέντευξή της στους FT, υποστήριξε ότι το τρέχον καθεστώς για στήριξη του θεμιτού ανταγωνισμού «μας έχει εξυπηρετήσει καλά», δημιουργώντας αγορές που έκαναν τις ευρωπαϊκές εταιρείες πιο αποτελεσματικές, καινοτόμες και σε καλύτερη ανταγωνιστική θέση διεθνώς.

«Νομίζω ότι είναι σημαντικό να συζητήσουμε αυτή τη θεμελιώδη επιλογή, επειδή εάν επιθυμούμε να την αλλάξουμε [στην Ευρώπη], θα πρέπει να γνωρίζουμε καλά τις συνέπειες», τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι η Γαλλία και η Γερμανία έχουν προτείνει να δοθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο το δικαίωμα να παρακάμπτει κάποιες αποφάσεις κατά του μονοπωλίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε ορισμένες «σαφώς προσδιορισμένες περιπτώσεις».

Το Βερολίνο και το Παρίσι θέλουν να αλλάξουν οι κανόνες της ΕΕ για τις συγχωνεύσεις εταιρειών, ύστερα από το βέτο της Κομισιόν στις προσπάθειες της Siemens και της Alstom να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό κολοσσό στους σιδηροδρόμους.

Στη γαλλογερμανική πρόταση που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι δύο χώρες πρότειναν την επικαιροποίηση των κατευθυντήριων γραμμών που ισχύουν σήμερα για τις συγχωνεύσεις, προκειμένου να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τους τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιο παρά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η επίτροπος υπερασπίστηκε την απόφασή της για το φρένο στη συμφωνία Siemens-Alstom, λέγοντας ότι εάν είχε επιτρέψει τη συγχώνευση, θα είχε μειώσει τον ανταγωνισμό και θα είχαν αυξηθεί οι τιμές για τα τρένα πολύ υψηλής ταχύτητας.

Με αυτόν τον τρόπο θα ωθούσε τους πελάτες να αναζητήσουν ένα φθηνότερο προμηθευτή, προσκαλώντας στην αγορά ξένους ανταγωνιστές όπως την κινεζική CRRC.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v