Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Φρένο» στο σιδηροδρομικό ντιλ Alstom-Siemens από Βρυξέλλες

Η πρόταση συγχώνευσης μεταξύ της γαλλικής και γερμανικής εταιρείας θα δημιουργούσε μία ευρωπαϊκή σιδηροδρομική επιχείρηση-κολοσσό, με έσοδα 15 δισ. ευρώ. Πολιτικό και οικονομικό λάθος, έχει χαρακτηρίσει την απόφαση ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ.

«Φρένο» στο σιδηροδρομικό ντιλ Alstom-Siemens από Βρυξέλλες

Η Ευρωπαϊκή Ενωση μπλοκάρει τη συμφωνία μεταξύ των σιδηροδρομικών τμημάτων των Alstom και Siemens, επικαλούμενη ανησυχίες για τον ανταγωνισμό.

Η πρόταση συγχώνευσης μεταξύ της γαλλικής και γερμανικής εταιρείας θα δημιουργούσε μία ευρωπαϊκή σιδηροδρομική επιχείρηση-κολοσσό, με έσοδα περίπου 15 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, και οι δύο εταιρείες έχουν μεγάλη παρουσία στην Ευρώπη και γι' αυτό υπήρξαν ανησυχίες ότι το ντιλ θα μπορούσε να αντίκειται στους κανόνες για τον ανταγωνισμό της ΕΕ.

Η επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ σημείωσε: «Χωρίς επαρκή διορθωτικά μέτρα, αυτή η συγχώνευση θα είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές».

Πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή απαγόρευσε τη συγχώνευση επειδή οι εταιρείες δεν ήταν διατεθειμένες να αντιμετωπίσουν τις σοβαρές ανησυχίες μας για τον ανταγωνισμό».

Και η γαλλική και η γερμανική κυβέρνηση είχαν υποστηρίξει αυτή τη συγχώνευση, πιστεύοντας ότι το ντιλ θα ήταν καλό για την αντιμετώπιση της οικονομικής ανόδου της Κίνας.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Μπρούνο Λεμέρ, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, είχε τονίσει ότι «θα ήταν λάθος να μπλοκαριστεί αυτή η συμφωνία».

Αντιδράσεις από Γαλλία και Γερμανία

Η Γαλλία και η Γερμανία θα εργαστούν από κοινού για ένα νέο πλαίσιο ευρωπαϊκών κανόνων αναφορικά με τον ανταγωνισμό στις βιομηχανίες που θα «ταιριάζει καλύτερα» στον 21ο αιώνα, δήλωσε σήμερα ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ.

Ο Λεμέρ έκανε τα σχόλια σε δημοσιογράφους στη γαλλική Γερουσία ως απάντηση στη σημερινή, επίσημη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μπλοκάρει μια συμφωνία μεταξύ της Siemens και της Alstom για λόγους ανταγωνισμού.

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι η Ευρώπη χρειάζεται νέους κανόνες για να αντιμετωπίσει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό από την Κίνα και άλλες χώρες.

Eν τω μεταξύ, εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης δήλωσε πως το Βερολίνο λυπάται που οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψαν το σχέδιο των Siemens και Alstom να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό «πρωταθλητή» στην αγορά του σιδηροδρομικού εξοπλισμού.

Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών υποστήριξε από την πλευρά του πως πρέπει να προσαρμοστούν οι κανόνες για τον ανταγωνισμό, ώστε να είναι δυνατό να υπάρξουν ευρωπαϊκές εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς που θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν ανταγωνιστές από την Κίνα και τις ΗΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v