Η GlaxoSmithKline (GSK) σχεδιάζει να χωριστεί σε δύο επιχειρήσεις – μία για συνταγογραφούμενα φάρμακα και εμβόλια και μία για προϊόντα που δεν απαιτούν συνταγή – μετά τη δημιουργία νέας κοινοπραξίας με την καταναλωτική μονάδα υγείας (φάρμακα ευρείας κατανάλωσης) της Pfizer.
Πρόκειται για την πιο τολμηρή κίνηση της CEO Emma Walmsley, που ανέλαβε πέρυσι και μία ιδέα που είχε υποβαθμίσει, αν και αρκετοί επενδυτές τη ζητούσαν για χρόνια.
Την Τετάρτη ωστόσο, η Walmsley ανακοίνωσε ότι η GSK και η Pfizer θα ενώσουν τις μονάδες καταναλωτικών προϊόντων υγείας σε μία κοινοπραξία με πωλήσεις ύψους 12,7 δισ. δολαρίων, 68% ιδιοκτησίας της βρετανικής επιχείρησης.
Όπως μεταδίδει το CNBC, η GSK σημείωσε ότι το ντιλ βάζει τη βάση για τη δημιουργία δύο νέων διεθνών επιχειρήσεων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και επίκεντρο τα φάρμακα/εμβόλια και την καταναλωτική φροντίδα υγείας, μέσα σε τρία χρόνια από το κλείσιμο της συναλλαγής.
Για την Pfizer, το ντιλ λύνει το θέμα της αντιμετώπισης του καταναλωτικού τομέα, που περιλαμβάνει τα παυσίπονα Advil και τις βιταμίνες Centrum για παράδειγμα, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια για πώληση της νωρίτερα φέτος.