Περισσότερα δεδομένα των χρηστών του Facebook έχουν δοθεί σε μεγάλες εταιρείες από ό,τι έχει παραδεχθεί το κοινωνικό δίκτυο, όπως μεταδίδουν οι New York Times.
Η εφημερίδα επικαλείται εκατοντάδες σελίδες εγγράφων του Facebook που έχει στα χέρια της και δείχνουν ότι έδωσε σε επιχειρήσεις όπως στις Microsoft, Νetflix, Spotify και Amazon εκτεταμένη πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών επαφής από φίλους των χρηστών και της δυνατότητας ανάγνωσης προσωπικών μηνυμάτων.
Συνολικά, όπως μετέδωσαν οι Times, περισσότερες από 150 εταιρείες, που ασχολούνται κυρίως με την τεχνολογία -αν και περιλαμβάνονται σε αυτές και αυτοκινητοβιομηχανίες και μέσα ενημέρωσης- απέκτησαν πρόσβαση σε δεδομένα ακόμη και φέτος.
Μετά από μία σειρά σκανδάλων, το Facebook έχει ενημερώσει ότι εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες και ότι οι χρήστες έχουν τον «πλήρη έλεγχο» στις πληροφορίες τους.
Οπως μεταδίδει το MarketWatch, στέλεχος του δικτύου είπε στους Times ότι η κοινή χρήση δεδομένων δεν παραβίασε την ιδιωτικότητα των χρηστών ή τη συμφωνία συναίνεσης (2011 FTC) που απαγόρευσε στο Facebook να μοιράζεται πληροφορίες των χρηστών χωρίς την άδειά τους.
Το Facebook παραδέχεται ότι έδινε τα μηνύματα χρηστών σε εταιρείες
Το κοινωνικό δίκτυο σε ανακοίνωση του μέσω blog παραδέχεται ότι επέτρεψε σε άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να διαβάσουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, αλλά αρνείται ότι το έκανε χωρίς συγκατάθεση.
Όπως σημειώνει, έδινε τη δυνατότητα σε εταιρείες που συνεργάζεται (όπως πχ το Spotify) να έχουν πρόσβαση στα μηνύματα, μετά από σύνδεση του χρήστη στο Facebook, μέσω εφαρμογής της συνεργάτιδας εταιρείας.
Σύμφωνα με το CNBC, εκπρόσωποι του Spotify και του Netflix είπαν στους Times ότι δεν γνώριζαν τη δύναμη που τους είχε δώσει το Facebook, ενώ η Royal Bank of Canada αμφισβήτησε ότι η τράπεζα είχε τέτοιου είδους πρόσβαση.