H Cambridge Analytica ήξερε τι θα ψηφίσεις από τα ρούχα σου

Με αλγόριθμους η εταιρεία συνέδεε τα γούστα των χρηστών του Facebook με τον χαρακτήρα και τις πολιτικές επιλογές, για να τους στέλνει πολιτικά μηνύματα, σύμφωνα με τον πρώην εργαζόμενο της που έδωσε τις πληροφορίες για την εταιρεία.

H Cambridge Analytica ήξερε τι θα ψηφίσεις από τα ρούχα σου

Τις επιλογές μόδας των χρηστών του Facebook χρησιμοποίησε η εταιρεία ερευνών Cambridge Analytica για να αναπτύξει τους αλγόριθμους που χρειαζόταν για να στείλει τα σωστά πολιτικά μηνύματα σε αυτούς.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο πρώην εργαζόμενος της εταιρείας και ο άνθρωπος που έδωσε τις πληροφορίες της υπόθεσης Christopher Wylie μοιράστηκε για πρώτη φορά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν τα δεδομένα των χρηστών.

Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που έδειχναν έναν ενδιαφέρον για ρούχα Abercrombie & Fitch είχαν την τάση κατά μέσο όρο να είναι λιγότερο προσεκτικοί και πιο φιλελεύθεροι, ενώ σε όσους άρεσε η μάρκα Wrangler ήταν συνήθως πιο συντηρητικοί και τους άρεσε η «τάξη».

Ένα άλλο σετ παραδειγμάτων δείχνει ότι εκείνοι που προτιμούσαν το περιοδικό Vogue και τα καταστήματα Macy’s ήταν κατά μέσο όρο πιο φιλελεύθεροι και εξωστρεφείς, το οποίο βοήθησε τη Cambridge Analytica να επικεντρωθεί στη στόχευση των πολιτικών μηνυμάτων.

«Ενα από τα πράγματα που η Cambridge Analytica παρατήρησε ήταν ότι οι μάρκες στη μόδα ήταν πραγματικά χρήσιμες στην παραγωγή αλγορίθμων, καθώς και για το πώς ένιωθαν και σκέφτονταν οι άνθρωποι», τόνισε ο Wylie.

Πρόσθεσε ότι τα δεδομένα χρησιμοποιούνταν άμεσα για να βοηθήσουν στην ανοικοδόμηση μοντέλων ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016.

Ο συνδυασμός των προσωπικών επιλογών με εκλογικά σχέδια δεν είναι καινούριος και οι τεχνολογικές εταιρείες συνεχώς εξάγουν δεδομένα χρηστών για να κάνουν καλύτερες πωλήσεις σε καταναλωτές και διαφημιστές. Το ίδιο το Facebook χρησιμοποιεί μία μεγάλη ερευνητική ομάδα για να κάνει βαθιά έρευνα στα δεδομένα των χρηστών.

Tο Facebook νωρίτερα φέτος είχε παραδεχτεί ότι τα προσωπικά στοιχεία «εκατομμυρίων» χρηστών κατέληξαν στα χέρια της Cambridge Analytica, μιας εταιρείας που μεταξύ άλλων είχε εργαστεί και στην προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ για τις εκλογές του 2016.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v