Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η γερμανική οικονομία πάτησε φρένο το τρίτο τρίμηνο

Για πρώτη φορά από το 2015, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία συρρικνώθηκε κατά 0,2% σε τριμηνιαία βάση. Η πτώση στις εξαγωγές, η Κίνα και η επιβολή νέων προτύπων, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η γερμανική οικονομία πάτησε φρένο το τρίτο τρίμηνο

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, η Γερμανία, συρρικνώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία τρία χρόνια, κατά 0,2% το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο, ενώ υποχώρησαν οι εξαγωγές, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία. Οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για συρρίκνωση 0,1%.

Η ανάπτυξη επιβραδύνεται μετά και την επιβολή νέων προτύπων όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η οικονομία έχει δεχθεί πλήγμα και από τις πιο αδύναμες εξαγωγές στην Κίνα. Η συρρίκνωση ήταν πιο απότομη από την αναμενόμενη και είναι η πρώτη από τις αρχές του 2015.

«Η μικρή τριμηνιαία πτώση στο ΑΕΠ οφείλεται κυρίως στην εξέλιξη του εξωτερικού εμπορίου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι εξαγωγές υποχώρησαν ενώ οι εισαγωγές ενισχύθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς», σημείωσε η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία.

Γερμανικό ΥΠΟΙΚ: Προσωρινή η συρρίκνωση της οικονομίας

Η ανοδική πορεία της γερμανικής οικονομίας διεκόπη το τρίτο τρίμηνο λόγω των προβλημάτων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όσον αφορά την προσαρμογή τους στα πρότυπα εκπομπών ρύπων, τονίζει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών.

Όπως μεταδίδει το Reuters, σημειώνει επίσης ότι τα παραπάνω πρότυπα περιέκοψαν μέχρι 0,4 ποσοστιαίες μονάδες από το ΑΕΠ του τρίτου τριμήνου.

Όταν υποχωρήσουν αυτές οι επιπτώσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οικονομία θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία, τονίζει το υπουργείο.

Το τρίτο τρίμηνο καταγράφηκε αδύναμη ιδιωτική κατανάλωση και δυνατές εισαγωγές που έχουν αρνητική επίπτωση στη συνεισφορά του ξένου εμπορίου στην ανάπτυξη, αναφέρει.

Η ισχυρή αγορά εργασίας και οι δυνατές αυξήσεις μισθών διασφαλίζουν ότι η ιδιωτική κατανάλωση παραμένει βασικός πυλώνας ανάπτυξης, καταλήγει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v