PwC: Διψήφια αύξηση στις δαπάνες R&D σε Κίνα και Ευρώπη

Η Κίνα και η Ευρώπη κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών σε Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D) με την παγκόσμια δαπάνη να ανέρχεται σε 782 δισ. δολάρια.

PwC: Διψήφια αύξηση στις δαπάνες R&D σε Κίνα και Ευρώπη

Αύξηση κατά 11% της ετήσιας παγκόσμιας εταιρικής δαπάνης σε R&D κατά το 2018, αγγίζοντας τα 782 δισ. δολάρια ετησίως καταγράφει η ετήσια ανάλυση των 1000 μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών στον κόσμο με βάση την επένδυση σε R&D. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Strategy& , μέλος του παγκόσμιου δικτύου PwC.

Συγκεκριμένα, η 14η έκδοση της έκθεσης Global Innovation 1000 της Strategy& επιβεβαιώνει πώς η επένδυση στην καινοτομία συνδέεται με τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές ανάπτυξης, με τη σχετική δαπάνη να αυξάνεται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και σχεδόν σε όλους τους κλάδους.

Η δαπάνη σε R&D σημείωσε αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο, με τη μεγαλύτερη να σημειώνεται στην Κίνα (+34%) και την Ευρώπη (14%), στις οποίες αυξήθηκε κατά διψήφιο ποσοστό, ενώ η Βόρεια Αμερική (+7,8%) και η Ιαπωνία (+9,3%) κατέγραψαν μονοψήφια ποσοστά αύξησης. Συμπερασματικά, ο δείκτης έντασης R&D –αποτυπώνει τη συγκεκριμένη δαπάνη σε σχέση με τις πωλήσεις– παραμένει στο ιστορικά υψηλότερο επίπεδο του 4,5%.

Σύμφωνα με τον Barry Jaruzelski, Principal της Strategy& στην PwC US:

«Το πρότυπο της αριστείας στην καινοτομία ενισχύεται όλο και περισσότερο λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού. Παρά το γεγονός ότι οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε αυτόν τον τομέα έχουν αγγίξει επίπεδα ρεκόρ, τα ευρήματα της μελέτης αποδεικνύουν ότι η αριστεία στην καινοτομία δεν επιτυγχάνεται απλά και μόνο με την αύξηση της σχετικής δαπάνης. Αντίθετα, απαιτείται πολύ προσεκτική χάραξη στρατηγικής, υποστηρικτική κουλτούρα, ενεργή συμμετοχή της διοίκησης, βαθιά κατανόηση των αναγκών των πελατών και πειθαρχημένη υλοποίηση σε όλο το φάσμα της καινοτομίας».

Η φετινή έκθεση συμπεριλαμβάνει μια πενταετής συγκριτική μελέτη των εταιρικών επιδόσεων και της επένδυσης σε καινοτομία μεταξύ εταιρειών του ίδιου κλάδου από την οποία 88 εταιρείες, από όλο τον κόσμο και όλους τους κλάδους δραστηριότητας, αναδείχθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές σε όρους αποδοτικότητας της καινοτομίας.

Οι εταιρείες αυτές σημείωσαν σταθερά υψηλότερες επιδόσεις στον κλάδο δραστηριότητάς τους με βάση 7 κριτήρια χρηματοοικονομικής απόδοσης (αύξηση εσόδων, αύξηση χρηματιστηριακής αξίας, λειτουργικό και μικτό περιθώριο, αύξηση λειτουργικού και μεικτού κέρδους και συνολική απόδοση για τους μετόχους) ενώ ταυτόχρονα δαπάνησαν λιγότερα σε R&D σε σχέση με τον μέσο όρο που πραγματοποιήθηκε από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εταιρείες με υψηλή απόδοση στην καινοτομία, ενώ είχαν παρόμοια περιθώρια λειτουργικού και μικτού κέρδους με άλλες εταιρείες της λίστας Global Innovation 1000 κατά τη διάρκεια της πενταετίας που έληξε το 2017, κατέγραψαν αύξηση των εσόδων τους 2,6 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες της λίστας καθώς και αύξηση της χρηματιστηριακής τους αξίας κατά 2,9 φορές. Οι εταιρείες με υψηλή απόδοση καινοτομίας πραγματοποίησαν επιδόσεις τουλάχιστον διπλάσιες σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες σε όλα τα υπόλοιπα μεγέθη. Διατήρησαν την υψηλή απόδοση δαπανώντας λιγότερα σε R&D σε σχέση με τον μέσο όρο των υπόλοιπων εταιρειών του κλάδου τους ως ποσοστό επί των πωλήσεων.

Οι παραπάνω ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρείες παρουσιάζουν τα εξής κοινά χαρακτηριστικά:

Εναρμόνιση στρατηγικών: Το 77% των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών δηλώνουν ότι η στρατηγική καινοτομίας είναι σε μεγάλο βαθμό εναρμονισμένη με την επιχειρηματική τους στρατηγική.

• Κουλτούρα: Το 71% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι οι εταιρείες τους αύξησαν τα έσοδά τους ταχύτερα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους δήλωσαν επίσης ότι η εταιρική τους κουλτούρα είναι σε μεγάλο βαθμό εναρμονισμένη με τη στρατηγική καινοτομίας .

• Ηγεσία: Το 78% των εταιρειών που ανέφεραν υψηλότερη ανάπτυξη στον κλάδο τους, δήλωσαν ότι η διοικητική τους ομάδα ασχολείται σε μεγάλο βαθμό ή πολύ στενά με το R&Dκαι τη στρατηγική καινοτομίας.

Σε γεωγραφικό επίπεδο, η λίστα αντανακλά τη διαρκή και ταχύτατη άνοδο των εταιρειών που έχουν έδρα την Κίνα –από 3% στον πρώτο δείκτη των εταιρειών με υψηλή απόδοση καινοτομίας το 2007 σε 17% το 2017. Η Ευρώπη, σημείωσε σημαντική άνοδο από 18% το 2007 σε 30% το 2017. Ο αριθμός των εταιρειών που διακρίθηκαν για την υψηλή απόδοση καινοτομίας στη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία μειώθηκε κατά 45% και 8% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο κλάδου, ο αριθμός των εταιρειών με υψηλή απόδοση καινοτομίας σημείωσε άνοδο μεταξύ 2007 και 2017 στους κλάδους τηλεπικοινωνιών, καταναλωτικών αγαθών, υγείας, βιομηχανίας, αυτοκινητοβιομηχανίας και αεροναυπηγικής και αμυντικών συστημάτων, ενώ μείωση κατέγραψαν οι κλάδοι χημικών και ενέργειας, πληροφορικής και ηλεκτρονικής και λογισμικού και ίντερνετ.

Πάνω από 1.000 εταιρείες εξετάσθηκαν για τις τρεις πενταετίες που έληξαν το 2007, το 2012 και το 2017. Μόνο δύο εξ αυτών διακρίθηκαν για την επίτευξη υψηλής απόδοσης καινοτομίας καθ’ όλη τη διάρκεια της 15ετίας: η Apple και η Stanley Black & Decker.

Σύμφωνα με τον Barry Jaruzelski, Principal της Strategy& στην PwC US:

«Η επιτυχία αυτών των εταιρειών επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά ένα διαχρονικό εύρημα της μελέτης μας: δεν υφίσταται μακροπρόθεσμος συσχετισμός μεταξύ του μεγέθους της δαπάνης για καινοτομία και της συνολικής χρηματοοικονομικής επίδοσης μιας επιχείρησης. Αντίθετα, αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιούν οι εταιρείες τα χρήματα αυτά και τους υπόλοιπους πόρους που διαθέτουν, καθώς και η ποιότητα των στελεχών τους, των διαδικασιών τους και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών που εκπληρώνουν ανάγκες των πελατών που δεν έχουν ακόμη εκφραστεί».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v