Απροσδόκητη άνοδο είχε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία καθώς μπαίνουμε στον Απρίλιο και καθώς αυξήθηκαν οι προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με τα εισοδήματά τους και η τάση για κατανάλωση.
Η κατανάλωση των νοικοκυριών έχει γίνει η βασική πηγή επέκτασης της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, υποστηριζόμενη από τα υψηλά ποσοστά απασχόλησης, την αυξημένη εργασιακή ασφάλεια, τις αυξήσεις μισθών και τα χαμηλά κόστη δανεισμού.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου GfK, που μεταδίδει το Reuters, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, βασισμένος σε έρευνα μεταξύ περίπου 2.000 Γερμανών, αυξήθηκε στις 10,9 μονάδες, από τις 10,8 που ήταν τον προηγούμενο μήνα. Οι αναλυτές ανέμεναν να υποχωρήσει στις 10,7 μονάδες.
«Η εξαιρετική αγορά εργασίας είναι ο βασικός λόγος της αισιοδοξίας», σημείωσε ο ερευνητής του GfK Rolf Buerkl.
Η έρευνα έγινε από τις 23 Φεβρουαρίου μέχρι τις 9 Μαρτίου. Ο δείκτης της τάσης των καταναλωτών για αγορές ενισχύθηκε με 2,8 μονάδες και έφτασε τις 59,1 ενώ ο δείκτης που υπολογίζει τις προσδοκίες για το εισόδημα επίσης κινήθηκε ανοδικά κατά 1,1 μονάδες και έφτασε τις 54,9, υποστηριζόμενος από τη σταθερή αγορά εργασίας και την ισχυρή ζήτηση για εργατικό δυναμικό.