Η Hennes & Mauritz έχασε περισσότερο έδαφος σε σχέση με το Zara της Inditex. Η τελευταία ανακοίνωσε καθαρό κέρδος για τον Σεπτέμβριο ύψους 2,3 δισ. ευρώ, με άνοδο 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ το τρίτο τρίμηνο, το καθαρό κέρδος αυξήθηκε 2,7%, στα 975 εκατ.
Η Inditex (Zara) ξεπέρασε την H&M καθώς μπαίνει πιο επιθετικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, την ώρα που οι μετοχές της σουηδικής εταιρείας έχουν τη μεγαλύτερη μείωση σε εννέα χρόνια.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η H&M ανέφερε τη μεγαλύτερη πτώση τριμηνιαίων πωλήσεων των τελευταίων δέκα ετών, καθώς λιγότεροι πελάτες επισκέφτηκαν τα καταστήματα H&M, προκαλώντας ερωτήσεις σχετικά με τα σχέδια επέκτασής της.
Η εταιρεία ανέφερε ότι σχεδιάζει περισσότερα κλεισίματα καταστημάτων και λιγότερα ανοίγματα, καθώς η κρίση στα εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ επεκτείνεται και σε άλλα μέρη του κόσμου.
Οι μετοχές της H&M έπεφταν νωρίς το πρωί 12% στη Στοκχόλμη.
«Οι προσδοκίες ήταν ήδη χαμηλές, μετά από έναν δύσκολο Οκτώβριο για την αγορά ρούχων» σημείωσε ο Michelle Wilson, αναλυτής στο Berenberg.
Οι πωλήσεις χωρίς τον ΦΠΑ υποχώρησαν 4% στις 50,4 δισ. κορώνες (6 δισ. δολάρια), κατά τη διάρκεια των τριών μηνών μέχρι τον Νοέμβριο. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση των εσόδων κατά 2%.
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η H&M δήλωσε ότι επεκτείνει τη συμφωνία συνεργασίας με την Tmall της Alibaba, προσθέτοντας και άλλες μάρκες στην κινεζική ψηφιακή πλατφόρμα.