Γερμανία: Κοντά σε υψηλά 16 ετών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Ο δείκτης του GfK για την καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα και διαμορφώνεται στα υψηλότερά του από τον Οκτώβριο του 2001. Η βελτίωση στην απασχόληση κάνει τους Γερμανούς να «ρισκάρουν περισσότερο».

Γερμανία: Κοντά σε υψηλά 16 ετών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το Σεπτέμβριο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδά της εδώ και σχεδόν 16 χρόνια, όπως κατέδειξε σήμερα η μηνιαία έρευνα του GfK.

Ο δείκτης του GfK για τη μελλοντική καταναλωτική εμπιστοσύνη αναμένεται να κινηθεί ανοδικά στις 10,9 μονάδες το Σεπτέμβριο, από 10,8 τον Αύγουστο, τόνισε το ερευνητικό σώμα.

Οι οικονομολόγοι της Wall Street Journal ανέμεναν ανάγνωση 10,8 μονάδων, επισημαίνει το MarketWatch.

Ο δείκτης ενισχύεται για πέμπτο συνεχόμενο μήνα και έχει βρεθεί στα υψηλότερα επίπεδά του από τον Οκτώβριο του 2001.

Ως εκ τούτου, το GfK συνόψισε πως «η διάθεση των καταναλωτών στη Γερμανία παραμένει σε σταθερή πορεία προς αύξηση». Πρόσθεσε, ακόμα, πως η «πολύ θετική» κατάσταση στην απασχόληση είναι και παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για το καλό αίσθημα στην κατανάλωση, καθώς επιτρέπει στους Γερμανούς να «ρισκάρουν κάπως περισσότερο» στις οικονομικές συναλλαγές τους και να κάνουν μεγαλύτερες αγορές, που θα μπορούσαν επίσης να περιλαμβάνουν και πίστωση.

Από τους τρεις υποδείκτες για τον τρέχοντα μήνα που χρησιμοποιεί το GfK στη μηνιαία έρευνά του, ώστε να εξάγει συμπεράσματα για τον επόμενο, ο υποδείκτης για τις οικονομικές προσδοκίες υποχώρησε τον Αύγουστο στις 30,4 μονάδες από 44,6 μονάδες τον Ιούλιο.

Από την άλλη, οι υποδείκτες για τις προσδοκίες στα εισοδήματα και για την τάση των καταναλωτών για μεγάλες αγορές, και οι δύο κινήθηκαν ανοδικά τον Αύγουστο: ο πρώτος ενισχύθηκε σε 61,4 μονάδες από 60,9 τον Ιούλιο, αγγίζοντας νέο υψηλό για την περίοδο μετά την επανένωση της Γερμανίας. Ο δεύτερος διαμορφώθηκε σε 58,1 από 54,8 μονάδες τον Ιούλιο.

Πάντως, παρά τις θετικές ενδείξεις για την κατανάλωση στη Γερμανία, το GfK σημείωσε πως πιθανοί κίνδυνοι για την κατανάλωση πιθανότατα θα προέρχονται από το εξωτερικό, παρά από την εγχώρια αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v