«Τα social media έχουν τεράστιο αντίκτυπο», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Templeton Emerging Markets Group, Mark Mobius, εξηγώντας την θεωρία του επάνω στο γιατί η μεταβλητότητα στις παγκόσμιες αγορές μετοχών είναι τόσο χαμηλή.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη διάρκεια επίσκεψή του στο Τόκιο, ο Mark Mobius ανέφερε ότι τα κοινωνικά δίκτυα «δημιουργούν σύγχυση με πολλές ψευδείς ειδήσεις. Έχουμε μια κατάσταση στην οποία πολλές πληροφορίες σταματούν να τιμολογούνται αμέσως, γιατί ο κόσμος φοβάται πως ίσως οι πληροφορίες που δέχεται δεν είναι αληθείς».
Το Bloomberg υπενθυμίζει πως ο VIX, ο λεγόμενος «δείκτης φόβου» για τις αμερικανικές μετοχές, υποχώρησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στα χαμηλότερά του από το 1993, καθώς αγορές σε όλο τον κόσμο εμφανίζουν λίγες αναταράξεις. Πιο πρόσφατη εξέλιξη που έφερε ηρεμία στους επενδυτές ήταν η ήττα της Μαρίν Λεπέν στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον 80χρονο fund manager, σε συνδυασμό με την εξάπλωση της αμφιβολίας για την εγκυρότητα των ειδήσεων, τα social media περιορίζουν και τη χρονική διάρκεια κατά την οποία ο κόσμος μπορεί να παραμένει συγκεντρωμένος σε κάτι. Αυτό το χαρακτηριστικό αμβλύνει τον αντίκτυπο σημαντικών γεγονότων όπως ήταν η απόλυση του διευθυντή του FBI την Τρίτη από τον Ντόναλντ Τραμπ, διευκρίνισε.
Όπως εξήγησε, η ενέργεια αυτή του Αμερικανού προέδρου εν μέσω έρευνας του βραχίονα επάνω στην παρέμβαση της Ρωσίας στις περσυνές προεδρικές εκλογές, θα έχει παρόμοια «μοίρα» με άλλα σημαντικά γεγονότα: ο κόσμος θα την απαξιώσει.
Πράγματι, αυτό επιβεβαιώθηκε προχθές, όταν ο MSCI World Index που παρακολουθεί τις παγκόσμιες αγορές υποχώρησε λιγότερο από 0,1%, πριν τελικά ενισχυθεί 0,1%.
«Όχι, δεν πιστεύω» ότι θα επηρεάσει τις αμερικανικές μετοχές, εκτίμησε ο Mobius αναφερόμενος στην απόλυση του Τζέιμς Κόμι. «Υπάρχει τόση πολλή αντιπαράθεση γύρω από τον Τραμπ, από πολλές πλευρές, που αυτή είναι άλλη μια σελίδα σε ολόκληρη την ιστορία των αλλαγών», εξήγησε ο ειδικός που παρακολουθεί τις αγορές εδώ και δεκαετίες. «Νομίζω πως βρίσκεται στο βάθος της σκηνής, γιατί δεν έχει κανέναν οικονομικό αντίκτυπο», παρατήρησε.
Ο manager σχολίασε ακόμη ότι τα hedge funds μπορούν να πληρώνουν για αναλύσεις επάνω στην ποιότητα των πληροφοριών που διακινούνται μέσω των social media, αλλά ο περισσότερος κόσμος δεν μπορεί να το κάνει και επομένως τείνει να αγνοεί ειδήσεις για τις οποίες δεν είναι σίγουρος.
«Η ειρωνεία είναι ότι αυτό τελικά έχει κατευναστικό αποτέλεσμα. Αν έχεις όλες αυτές τις μπερδεμένες πληροφορίες και δεν ξέρεις ποια είναι αληθινή και ποια είναι ψεύτικη, λες, εντάξει, ας πάει, δεν θα κάνω τίποτα», κατέληξε.