Η βρετανική καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε ελαφρώς το Δεκέμβριο, αλλά παρέμεινε κοντά στα επίπεδα όπου βρέθηκε στον άμεσο απόηχο του δημοψηφίσματος του καλοκαιρού, όπως κατέδειξε το βαρόμετρο της GfK.
Η βαρόμετρο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης της GfK UK, για λογαριασμό της Κομισιόν, ενισχύθηκε κατά μία μονάδα το Δεκέμβριο αφότου υποχώρησε κατά πέντε μονάδες τον περασμένο μήνα. Για το Δεκέμβριο διαμορφώθηκε στο -7.
Οι οικονομολόγοι της Wall Street Journal ανέμεναν πως ο δείκτης θα μειωθεί κατά ακόμη μία μονάδα τον περασμένο μήνα.
Οι Βρετανοί καταναλωτές «παραμένουν σχετικά βέβαιοι για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση», εξήγησε ο Joe Staton, επικεφαλής αγορών στην GfK, προσθέτοντας πάντως πως «η εμπιστοσύνη στη γενική οικονομική κατάσταση (…) έχει καταρρεύσει εν μέσω αβεβαιότητας σχετικά με το μέλλον τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό».
Το αν οι Βρετανοί καταναλωτές θα συνεχίσουν να αγοράζουν θα είναι κρίσιμο για το πόσο καλές θα είναι οι επιδόσεις της οικονομίας κατά τους επερχόμενους μήνες και χρόνια και καθώς η χώρα θα αποχωρεί από το ευρωπαϊκό μπλοκ.
«Κοιτώντας μελλοντικά στο 2017, με τις διαπραγματεύσεις για το Brexit στο φόντο, η υποχώρηση στην αξία της στερλίνας και η προοπτική υψηλότερου πληθωρισμού που θα επηρεάσει την αγοραστική δύναμη, προβλέπουμε πως η εμπιστοσύνη θα δοκιμαστεί από την πίεση (…) του έτους που έρχεται», ανέφερε ο Staton.