Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία θα υποχωρήσει κι άλλο τον Νοέμβριο, καθώς οι Βρετανοί ήταν ακόμη πιο ανήσυχοι για την οικονομική τους κατάσταση και για τις οικονομικές προοπτικές της χώρας τους ερχόμενους μήνες, όπως κατέδειξε έρευνα της GfK που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Το βαρόμετρο της GfK UK για την καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε κατά πέντε μονάδες τον Νοέμβριο, έπειτα από πτώση δύο μονάδων τον προηγούμενο μήνα, και διαμορφώθηκε στο -8.
Αντίθετα, οι οικονομολόγοι της Wall Street Journal και του Nikkei ανέμεναν αμετάβλητη ανάγνωση, τονίζει το MarketWatch.
Η πτώση του Νοεμβρίου τοποθετεί τον δείκτη κοντά στο επίπεδο που είδαμε για τελευταία φορά, στον άμεσο απόηχο του δημοψηφίσματος της 23ης Ιουνίου, οπότε κατέγραψε την πιο απότομη βουτιά του εδώ και μία γενιά. Ακολούθως η εμπιστοσύνη ανέκαμψε τον Σεπτέμβριο και βρέθηκε σε προ-Brexit επίπεδα.
Ωστόσο, η διάθεση των Βρετανών καταναλωτών υποχωρεί και πάλι, διότι είναι πιο απαισιόδοξοι σχετικά με τη γενική οικονομική κατάσταση της χώρας, έδειξαν τα στοιχεία της GfK.
Πάντως, αν και η έρευνα της GfK κατέδειξε αποδυνάμωση της βρετανικής καταναλωτικής εμπιστοσύνης, μια ευρύτερη έρευνα της Κομισιόν παρουσίασε μεγάλη βελτίωση στην εμπιστοσύνη στον τομέα της μεταποίησης, πράγμα που αντανακλά υψηλότερες προσδοκίες για τη μελλοντική παραγωγή. Η μέτρηση της Κομισιόν για την εμπιστοσύνη στη μεταποίηση ενισχύθηκε πολύ, σε 5,7 από -0,4, αγγίζοντας τα υψηλότερά της από τον Φεβρουάριο του 2015 παρά τις αδύναμες νέες παραγγελίες.