Η βρετανική ένωση καταναλωτών Which? επέκρινε τις μεγαλύτερες τράπεζες της Βρετανίας επειδή δεν επενδύουν αρκετά σε συστήματα ηλεκτρονικής ασφαλείας, τα οποία θα μπορούσαν να προστατεύουν καλύτερα του πελάτες από τους εγκληματίες.
Παρά τις ολοένα αυξανόμενες κυβερνοεπιθέσεις σε εταιρίες και οργανισμούς, η ένωση καταναλωτών «δοκίμασε» τις 11 μεγαλύτερες τράπεζες και στεγαστικά ταμιευτήρια της Βρετανίας και ανακάλυψε ότι η ασφάλεια σε πέντε από αυτά εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής.
Η Which? επεσήμανε ότι η Halifax, η αδελφή μάρκα Bank of Scotland, η Lloyds, η Santander και η TSB εμφανίζουν «διαρκώς κακές βαθμολογίες» σε αυτό τον τομέα τα τελευταία τέσσερα χρόνια που αναλύει τα μέτρα ασφαλείας τους. Μεταξύ άλλων, καμία από τις παραπάνω εταιρίες δεν προσφέρει ταυτοποίηση μέσω δύο παραγόντων (two-factor authentication) τη στιγμή που συνδέεται ο χρήστης, παρότι έχουν την τεχνολογία για να το κάνουν.
Η ένωση καταναλωτών επεσήμανε πως οι απώλειες από τραπεζικές απάτες αυξήθηκαν δραματικά τη διετία 2014-15, κατά 64% σε 133,5 εκατ. στερλίνες από το online banking και κατά 28% σε 233,3 εκατ. από το phone banking. Όπως πρόσθεσε, υπερβολικά πολλοί πελάτες εξακολουθούν να είναι απογοητευμένοι από την ασφάλεια της τράπεζάς τους.
Στα τεστ της Which? την υψηλότερη βαθμολογία πήραν η First Direct και η HSBC, ενώ ακολουθούν οι Barclays, M&S Bank και Nationwide, μεταδίδει ο Guardian.
Τη χαμηλότερη βαθμολογία στην ασφάλεια εμφάνισε η TSB, η οποία έσπευσε να απαντήσει ότι είναι «Νο. 1 προτεραιότητά της» να προσφέρει ασφάλεια στους πελάτες και πως συνεχώς αξιολογεί και βελτιώνει τα συστήματά της.
Η Lloyds, από την άλλη, υποστήριξε πως η έρευνα δεν αντανακλά με ακρίβεια «την εξαιρετικά εκλεπτυσμένη ασφάλεια από την οποία ωφελούνται οι πελάτες μας».