Τα Starbucks επέρριψαν σήμερα την ευθύνη στην πολιτική και κοινωνική αναταραχή στην εγχώρια αγορά της εταιρίας και στο εξωτερικό, για τα απογοητευτικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρία δεν κατάφερε για τρίτη συνεχόμενη φορά να αγγίξει τον στόχο που είχε θέσει για τις πωλήσεις της.
Συνολικά κατέγραψε κέρδη ύψους 754 εκατ. δολαρίων ή 51 cents ανά μετοχή, έναντι 626,7 εκατ. ή 41 cents ανά μετοχή το ίδιο διάστημα του 2015. Εξαιρώντας ορισμένα στοιχεία, τα κέρδη ήταν 49 cents, έναντι 42 πέρυσι.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική υποχώρησαν κατά 1%, έναντι μιας εκτίμησης των αναλυτών για αύξηση 2,8%.
Οι συνολικές πωλήσεις στις περιοχές αυτές μειώθηκαν κατά 7%, εν μέρει λόγω της μεταβλητότητας στη Βρετανία, τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρίας στην Ευρώπη, και της πώλησης καταστημάτων της στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της στην ηπειρωτική Ευρώπη.
Παράλληλα, η Κίνα και η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού εμφάνισε πιο αδύναμη από το αναμενόμενο αύξηση, της τάξης του 3%.
«Στα 24 χρόνια ζωής των Starbucks, δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο τρίμηνο σχεδόν σαν αυτό», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος Howard Schultz, κυρίως αναφερόμενος στις απογοητευτικές πωλήσεις του τρίτου τριμήνου.
Πάντως, τα Starbucks αναβάθμισαν την πρόβλεψή τους για τα κέρδη του έτους κατά τρία cents, τονίζοντας ότι αναμένουν πλέον 1,88 με 1,89 δολάριο ανά μετοχή. Στην πρόβλεψη αυτή έχει συνυπολογιστεί και μια αύξηση μισθών που έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο.