Η Google ενδέχεται να έρθει αντιμέτωπη με μια σειρά ξεχωριστών αντιμονοπωλιακών υποθέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφότου ο κολοσσός στη διαδικτυακή αναζήτηση κατηγορήθηκε πως έκανε κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης του σε πολλά σημεία, από το Android μέχρι τη διαφήμιση, τόνισε σήμερα η Ευρωπαία επίτροπος που είναι αρμόδια για τον ανταγωνισμό, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, μιλώντας στο CNBC.
Μέχρι στιγμής, η Κομισιόν έχει στείλει τις λεγόμενες κοινοποιήσεις αιτιάσεων στην εταιρία, ωστόσο δεν έχει ακόμη απευθύνει κατηγορίες. Σε περίπτωση που η αμερικανική εταιρία κριθεί ένοχη, θα μπορούσε να δεχθεί πρόστιμα ύψους έως και 10% του παγκόσμιου τζίρου της.
Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ επεσήμανε ότι οι τρεις διαφορετικές κατηγορίες είναι απίθανο να συνδυαστούν σε μια μόνο υπόθεση, επομένως η Google θα αντιμετωπίσει πολλαπλές προκλήσεις.
«Νομίζω ότι είναι δύσκολο να πούμε ότι αυτό θα λήξει με την πρώτη υπόθεση ή τη δεύτερη ή την τρίτη, διότι αυτό που βλέπουμε είναι ένα σχετικά συνηθισμένο μοτίβο. Σχετικά διαφορετικές υποθέσεις της Google, που φαίνεται να επιδιώκουν μια στρατηγική για να παραμείνει κυρίαρχη στην αναζήτηση», τόνισε η επίτροπος.
«Επομένως οι υποθέσεις μπορεί να είναι διαφορετικές, αλλά το κύριο μοτίβο ή ο σκοπός φαίνεται να είναι ο ίδιος (...) Αλλά πιστεύω ότι είναι επίσης σημαντικό για εμάς να αρχίσουμε να κλείνουμε υποθέσεις και όχι μόνο να ανοίγουμε υποθέσεις με την Google», ανέφερε η Βεστάγκερ, προσθέτοντας πως «αυτό που θέλουμε είναι (...) μια αλλαγή συμπεριφοράς, θέλουμε μια ανοικτή αγορά, θέλουμε άλλες εταιρίες να ανταγωνιστούν την Google, θέλουμε άλλες εταιρίες να μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε εμάς, ως πιθανούς αγοραστές».
Η επίτροπος επεσήμανε ότι η τελευταία κοινοποίηση αιτιάσεων σχετικά με την AdSense και τα αποτελέσματα της αναζήτησης Google για αγορές, ήταν μια κίνηση για ισχυροποίηση του συνόλου της υπόθεσης της ΕΕ κατά της εταιρίας.
Η Google έχει στη διάθεσή της 10 εβδομάδες για να απαντήσει στους ισχυρισμούς της AdSense, καθώς και οκτώ εβδομάδες για να προσφέρει μια απάντηση στο θέμα της σύγκρισης αποτελεσμάτων αγορών.
Το διεθνές δίκτυο θυμίζει ότι, μετά την αποκάλυψη των κατηγοριών, εκπρόσωπος της Google ανέφερε ότι «πιστεύουμε πως οι καινοτομίες και οι βελτιώσεις στα προϊόντα μας έχουν αυξήσει τις επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και προωθούν τον ανταγωνισμό. Θα εξετάσουμε την νέες υποθέσεις τις Κομισιόν και θα προσφέρουμε μια λεπτομερή απάντηση τις ερχόμενες εβδομάδες».