Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γερμανία: Ήττα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για VW

(update) Ο επονομαζόμενος ”νόμος Volkswagen”, τον οποίο εφαρμόζει η Γερμανία και ουσιαστικά αποτρέπει την εξαγορά της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, κρίθηκε παράνομος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αποτέλεσμα να ”ανοίξει ο δρόμος” για πλήρη εξαγορά της VW από την Porsche.

Γερμανία: Ήττα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για VW
Ο επονομαζόμενος ”νόμος Volkswagen”, τον οποίο εφαρμόζει η Γερμανία και ουσιαστικά αποτρέπει την εξαγορά της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, κρίθηκε παράνομος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αποτέλεσμα να ”ανοίξει ο δρόμος” για πλήρη εξαγορά της VW από την Porsche.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ”η Γερμανία απέτυχε να αποδείξει για ποιο λόγο είναι απαραίτητη η διατήρηση του συγκεκριμένου νόμου και με ποιο τρόπο αυτός προστατεύει τα δικαιώματα των μικρομετόχων”.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Γερμανία δεν έχει το δικαίωμα έφεσης, ενώ η δημοσιοποίηση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου οδήγησε σε άνοδο της μετοχής της VW.

Βάσει του συγκεκριμένου νόμου, του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε τη δεκαετία του ’60, όταν άρχισε η μερική ιδιωτικοποίηση της VW, το δικαίωμα ψήφου των μετόχων δεν μπορούσε να ξεπερνά το 20%, ανεξάρτητα από το μερίδιο το οποίο κατείχαν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ”κόντρα” μεταξύ Κομισιόν και Γερμανίας ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2005, με την Επιτροπή να τονίζει ότι ο συγκεκριμένος νόμος ουσιαστικά αποτελούσε ένα ”έμμεσο δείγμα προστατευτισμού”, μιας και απώτερο στόχο είχε να εμποδίσει την εξαγορά ποσοστού ελέγχου στην εταιρεία ή να εμποδίσει το ενδεχόμενο επιθετικής εξαγοράς της.

Εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού υπουργείου Δικαιοσύνης, δήλωσε στους ”Financial Times” ότι ”το Βερολίνο λυπάται που η ΕΕ δεν κατανόησε τις προθέσεις του. Θα εφαρμόσουμε την απόφαση του Δικαστηρίου το ταχύτερο δυνατό”.

Κορυφαία αναλυτές του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας υποστηρίζουν ότι μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η Porsche θα φροντίσει, σταδιακά, να αυξήσει το ποσοστό της στην VW υψηλότερα του 50% (έναντι περί του 31% που κατέχει σήμερα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v