Το επιχειρηματικό κλίμα της Γερμανίας βελτιώθηκε τον Μάρτιο, μετά από τρεις συνεχόμενους μήνες πτώσης, καθώς ο τομέας του λιανικού εμπορίου επωφελήθηκε από το βελτιωμένο καταναλωτικό κλίμα.
Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος αυξήθηκε στο 106,7 τον Μάρτιο από 105,7 τον προηγούμενο μήνα, ωστόσο ήταν μειωμένος σε σχέση με τον Μάρτιο του 2015 (107,8).
Η άνοδος αποδίδεται κυρίως στη βελτίωση του κλίματος στον μεταποιητικό τομέα και στον τομέα του χονδρικού εμπορίου.
Ο δείκτης επιχειρηματικών συνθηκών διαμορφώθηκε στο 113,8 από 112,9 τον Φεβρουάριο και από 112 τον περασμένο Μάρτιο, ενώ ο δείκτης προσδοκιών διαμορφώθηκε στο 100 από 98,9 τον Φεβρουάριο και 103,6 τον Μάρτιο του 2015.
Πάντως, ο οικονομολόγος του IFO, Klaus Wohlrabe, δήλωσε στο Reuters πως η οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας φέτος πιθανότατα δεν θα είναι ισχυρότερη από την περυσινή.
Εν τω μεταξύ, βελτιωμένο είναι τον Μάρτιο το επενδυτικό κλίμα, παρά την αβεβαιότητα ως προς τις προοπτικές των αναδυόμενων αγορών, την τιμή του πετρελαίου και την πορεία του ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ινστιτούτου ZEW, ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε στο 4,3 τον Μάρτιο από 1 τον προηγούμενο μήνα, ενώ αντιθέτως ο δείκτης τρεχουσών συνθηκών υποχώρησε στο 50,7 από 52,3.
Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά ήταν χαμηλότερα των εκτιμήσεων, καθώς αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεπαν τον δείκτη οικονομικού κλίματος στο 5 και τον δείκτη τρεχουσών συνθηκών στο 53.