Ένα σοβαρό αεροπορικό ατύχημα για κάθε 3,1 εκατ. πτήσεις συνέβη το 2015 σύμφωνα με τα στοιχεία για την ασφάλεια στο χώρο των αερομεταφορών που δημοσιοποίησε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) στην οποία μετέχουν 260 αερομεταφορείς οι οποίοι διακινούν το 83% των επιβατών σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τον συντελεστή ατυχημάτων καταγράφηκε επιδείνωση της κατάστασης σε σύγκριση με το 2014 αλλά σημαντική βελτίωση κατά 30% σε σχέση με το μέσο ετήσιο όρο της πενταετίας 2010-2014.
Ο αριθμός των επιβατών που ταξίδεψαν με ασφάλεια, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, το 2015 ξεπέρασε τα 3,5 δισ. επιβάτες οι οποίοι διακινήθηκαν με 37,6 εκατ. πτήσεις. Τα 31,4 εκατ. πτήσεις πραγματοποιήθηκαν από αεροπλάνα τύπου τζετ ενώ 6,2 εκατ. δρομολόγια έγιναν από ελικοφόρα αεροπλάνα.
Τη χρονιά που έφυγε καταγράφηκαν συνολικά 68 ατυχήματα έναντι 77 το 2014 και 90 κατά μέσο όρο που συνέβαιναν κατά την τελευταία πενταετία. Από το σύνολο των ατυχημάτων το 6% ήταν θανατηφόρα έναντι 19,6% για κάθε χρονιά της τελευταίας πενταετίας.
Τέσσερα ήταν τα θανατηφόρα ατυχήματα το 2015 όλα με ελικοφόρα αεροπλάνα) έναντι 17,6 ατυχήματα που συνέβαιναν κατά μέσο όρο κάθε χρόνο στην περίοδο 2010-2014.
Σ' αυτά έχασαν τη ζωή τους 136 άνθρωποι έναντι 641 το 2014 και 504 που χάνονταν κάθε χρόνο στην πενταετία 2010-2014.
Οι επιβάτες, ωστόσο, που έχασαν τη ζωή τους στον αέρα έφθασαν τα 510. Κι αυτό καθώς 374 άνθρωποι χάθηκαν σε δύο πολύνεκρα συμβάντα: το πρώτο συνέβη στην πτήση 9525 της γερμανικής εταιρείας Germanwings (θυγατρική της Lufthansa) όταν αυτοκτόνησε ο πιλότος και η δεύτερη την πτήση 9268 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Metrojet όταν το αεροπλάνο κατέπεσε στην Αίγυπτο εξαιτίας τρομοκρατικής ενέργειας.
Όση σημασία μπορεί να έχει σε σύγκριση με τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν, ο συντελεστής ατυχημάτων (αναφέρεται σε κατεστραμμένα αεροσκάφη ανά ένα εκατ. πτήσεις) στα αεροπλάνα τύπου τζετ ήταν 0,32. Γεγονός που συνιστά υποχώρηση σε σχέση με το 2014 αλλά 30% βελτίωση σε σύγκριση με ετήσιο μέσο όρο της περιόδου 2010-2015(0,46).