Αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της κατέθεσε η ιαπωνική εταιρεία πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carrier) Daiichi Chuo Kisen Kaisha. Πρόκειται για τη δεύτερη ναυτιλιακή που υποβάλλει αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της αυτόν τον μήνα και οι αναλυτές προβλέπουν πως θα υπάρξουν περισσότερες πτωχεύσεις, αν συνεχίσει η πτωτική πορεία στην αγορά ξηρών εμπορευματικών μεταφορών (dry freight).
Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την κατάρρευση των τιμών των εμπορευμάτων παγκοσμίως, με την αγορά dry freight να βρίσκεται τώρα κοντά σε χαμηλό εξαετίας και τους ναύλους για τα μεγάλα πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα μόλις και μετά βίας να καλύπτουν τα λειτουργικά κόστη φέτος.
Η Daiichi Chuo ανακοίνωσε πως αντιμετωπίζει ανυπέρβλητες δυσκολίες σε πλοία που έχει ναυλώσει ή στη χρηματοδότηση πλοίων που έχει παραγγείλει, με αποτέλεσμα η ίδια και η θυγατρική της να «φορτωθούν» συνδυαστικά χρέη ύψους 176,9 δισ. γεν (1,5 δισ. δολαρίων) -ποσό το οποίο ενδέχεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.
Η ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία καταγράφει ζημίες για τέσσερα συνεχόμενα έτη, αναμένεται να διαγραφεί από το χρηματιστήριο στις 30 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση κατάρρευσης εισηγμένης εταιρείας από τότε που επέστρεψε στην εξουσία ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε το 2012, εφαρμόζοντας επιθετικές πολιτικές για να δώσει ώθηση στην οικονομία της χώρας, σχολιάζει το Reuters.
Η κίνηση αυτή έρχεται λίγες ημέρες αφότου η Global Maritime Investments Cyprus Ltd υπέβαλε στις ΗΠΑ αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της.
Οι μετοχές άλλων ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών έκαναν «βουτιά» μετά τη γνωστοποίηση της πτώχευσης της Daiichi Chuo (η διαπραγμάτευση της οποίας ανεστάλη στο Τόκιο), με την= Mitsui OSK Lines, τον μεγαλύτερο μέτοχο της Daiichi Chuo, να καταγράφει πτώση 7,7%. Η Mitsui ανακοίνωσε πως στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου θα εγγράψει έκτακτη ζημία ύψους 25 δισ. γεν.