Εμπόριο: Ο... θάνατος της μάρκας

Η συνεχής ανανέωση των ραφιών με νέα προϊόντα είναι το μυστικό της σημερινής αγοράς λιανικού εμπορίου. Την ίδια ώρα, κλασικά brands όπως Gap και Abercrombie & Fitch δεν ακολουθούν την τάση και χάνουν μερίδια αγοράς.

Εμπόριο: Ο... θάνατος της μάρκας

Άλλαζε γρήγορα το ράφι. Αυτή είναι η νέα τάση στο παγκόσμιο λιανικό εμπόριο που ήδη έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στον ανταγωνισμό, καθώς πολλές παραδοσιακές αλυσίδες λιανικού εμπορίου δεν μπορούν να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις.

Φίρμες, όπως Gap και Abercrombie & Fitch χάνουν μερίδια αγοράς, καθώς βασίζονται σε μεσήλικες της μεσαίας τάξης, με κλασικά γούστα, και αγνοούν τους νέους κανόνες της αγοράς. Αποτέλεσμα; Η Gap ανακοίνωσε πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα κλείσει περίπου το ένα τέταρτο σχεδόν από τα 700 καταστήματά της στις ΗΠΑ. Επιπλέον η φίρμα J.Crew αναγκάστηκε να ακυρώσει την προγραμματισμένη δημόσια εγγραφή της στο χρηματιστήριο το 2014, διότι τα κέρδη της εταιρείας ήταν απογοητευτικά. Η εταιρεία έχει 1,5 δισ. $ χρέος στα βιβλία της.

Η νέα γενιά των πελατών, αυτοί που είναι μικρότεροι από τα 35, εκτιμούν τις καλές τιμές και όχι τα λογότυπα. Αυτοί μέχρι το 2020 θα αντιπροσωπεύουν το 40% των λιανικών πωλήσεων ρούχων.

Οι Millennials -η νέα γενιά- χρησιμοποιούν το διαθέσιμο εισόδημά τους για να αγοράσουν πολλά άλλα πράγματα, όπως ψυχαγωγία και ηλεκτρονικά. Παράλληλα, η ψηφιακή εποχή με τις online αγορές έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες, ενώ μειώνει επίσης τη σημασία των εμπορικών και κοινωνικών σημείων συνάντησης για τη νεολαία.

Τα μηνύματα των καιρών όμως έχουν φτάσει σε αρκετούς λιανέμπορους. Η ιαπωνική Uniqlo βασίζεται στην "ανωνυμία". Όταν κάποιος φοράει ένα προϊόν Uniqlo είναι δύσκολο να γνωρίζουν οι υπόλοιποι ότι είναι ένα προϊόν Uniqlo, λένε οι ειδικοί του markenting.

Η σουηδική αλυσίδα H&M και η ισπανική Zara βασίζονται στη «γρήγορη μόδα».

Η αλυσίδα εφοδιασμού τους είναι σχεδόν πλήρως καθετοποιημένη και ελέγχει σχεδόν κάθε προμηθευτή. Αυτό τους επιτρέπει να ελέγχουν όχι μόνο τη διαδικασία παραγωγής αλλά και τη γρήγορη κατασκευή νέων προϊόντων. Η ταχύτητα δίνει τη δυνατότητα να αντιγράψουν τις νέες τάσεις της μόδας από όλον τον κόσμο μέσα σε λίγες ημέρες και φυσικά να ετοιμάσουν νέα σε δύο εβδομάδες. Και έτσι ανανεώνονται συνεχώς τα ράφια με νέα προϊόντα. Αυτό είναι το μυστικό της σημερινής λιανικής αγοράς.

Πηγή: Premium.paratiritis.gr

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v