H νηστίσιμη περίοδος της Σαρακοστής για τους Χριστιανούς ανά τον πλανήτη, αποτυπώνει την έννοια της θυσίας της προσωπικής ευχαρίστησης. Και με αυτό το σκεπτικό, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter και το Facebook.
Όπως αποκαλύπτουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ένας μεγάλος αριθμός πιστών Χριστιανών φαίνεται ότι δεσμεύονται τα τελευταία χρόνια όλο περισσότερο να απέχουν από τα social media κατά την περίοδο της νηστείας.
Σε έρευνα του 2014 από την Barna Group, στην Καλιφόρνια, αποκαλύφθηκε ότι το 16% των πιστών που θα τιμήσουν τις νηστείες της Σαρακοστής, σκοπεύουν να προσθέσουν και τα κοινωνικά δίκτυα στην αποχή τους και να μην χρησιμοποιούν τα Facebook και Twitter μέχρι την …Ανάσταση.
Σημειώνεται ότι το αγαθό που παίρνει τα μεγαλύτερα ποσοστά νηστείας στην συγκεκριμένη έρευνα όπως και στις περισσότερες του είδους, είναι η σοκολάτα. Αντιθέτως μάλιστα, ορισμένες άλλες γνωστές «αμαρτίες» όπως το βρίσιμο και το κάπνισμα, θα πέσουν θύματα της νηστείας μόνο για το 2% των θρησκευόμενων της Σαρακοστής.
Επιπλέον, εις βάρος της χρήσης των κοινωνικών δικτύων στην εν λόγω περίοδο αποδεικνύεται και η ετήσια λίστα της θρησκευτικής ιστοσελίδας OpenBible.info που αποτυπώνει τις επιλογές των πιστών Προτεσταντών, Καθολικών, Ορθόδοξων "και άλλων" Χριστιανών για τα απαγορευμένα αγαθά και τοποθετεί το Twitter στην 3η θέση των νηστήσιμων και τα social media γενικώς στην 4η θέση. (Η σοκολάτα διατηρεί την Νο1 θέση και σε αυτή την λίστα).