Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Moody's: Ποιες βιομηχανίες κερδίζουν από τη «βουτιά» του πετρελαίου

Στα $55 βλέπει για φέτος η Moody's το Brent και στα $52 το WTI, ενώ αναμένει άνοδο της τιμής το επόμενο έτος. Ποιοι τομείς της βιομηχανίας επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού και ποιες βγαίνουν χαμένες.

Moodys: Ποιες βιομηχανίες κερδίζουν από τη «βουτιά» του πετρελαίου

Τις επιπτώσεις που θα έχει σε διάφορους τομείς της βιομηχανίας μια παρατεταμένη περίοδος χαμηλών τιμών πετρελαίου εξετάζει σε νέα της έκθεση η Moody's.

Σύμφωνα με τον διεθνή οίκο αξιολόγησης, στις βιομηχανίες εκείνες για τις οποίες τα καύσιμα είναι ένα άμεσο και σημαντικό κόστος θα υπάρξει θετική επίδραση από τις χαμηλότερες τιμές, όπως επίσης και για τις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την κατανάλωση, καθώς οι μειωμένες τιμές των καυσίμων σημαίνουν πως οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ρευστό για να ξοδέψουν. Αντιθέτως, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της έρευνας και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και όσες τις προμηθεύουν θα πληγούν από τις χαμηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου.

Η Moody's προχωρά παράλληλα σε αναθεώρηση των προβλέψεών της για τις μέσες τιμές spot για το Brent στα 55 δολάρια το βαρέλι το 2015, στα 65 δολάρια το 2016 και στα 75 δολάρια μεσοπρόθεσμα, και για τις τιμές spot του WTI στα 52 δολάρια φέτος, στα 62 δολάρια το 2016 και στα 75 δολάρια μεσοπρόθεσμα.

«Στην αρχή του 2015, οι τιμές του αργού γύρω στα 50 δολάρια το βαρέλι αντανακλούσαν παράγοντες όπως η αυξημένη προσφορά από χώρες εκτός ΟΠΕΚ, η μεγαλύτερη προσφορά από τη ζήτηση παγκοσμίως, και η απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να σταματήσει να λειτουργεί ως ολιγοπώλιο του ΟΠΕΚ», σύμφωνα με τον Steve Wood, γενικό διευθυντή της Moody's, «αν και δεν βλέπουμε καταλύτες που θα άλλαζαν την εξίσωση προσφοράς-ζήτησης βραχυπρόθεσμα, οι εκτιμήσεις μας για την τιμή του πετρελαίου μακροπρόθεσμα αντανακλούν την άποψή μας ότι οι τιμές θα ανακάμψουν».

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Οι αερομεταφορές, η ναυτιλία και τα συσκευασμένα προϊόντα είναι μεταξύ των επιχειρηματικών τομέων που θα επωφεληθούν περισσότερο από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου, ενώ αντιθέτως η έρευνα και η παραγωγή πετρελαίου και οι υπηρεσίες κοιτασμάτων πετρελαίου θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της κατάρρευσης των τιμών.

«Οι οικονομικές επιδόσεις των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών θα βελτιωθούν το 2015 ως αποτέλεσμα του χαμηλότερου κόστους καυσίμων», αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Moody's, Jonathan Root. «Η American Airlines αναμένεται να έχει το μέγιστο όφελος, όμως μεταξύ των κερδισμένων θα είναι και οι Delta, United, Lufthansa και Air Canada».

Αντιθέτως, οι προμηθευτές αεροσκαφών και εξαρτημάτων θα μπορούσαν να πληγούν, καθώς η πτώση των τιμών αυξάνει το ρίσκο ακυρώσεων παραγγελιών και αναβολών στην αλυσίδα των προμηθειών.

Η διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα θα ενισχύσει τα περιθώρια για τους κατασκευαστές μεταποιημένων τροφίμων, όπως η Nestle, η Mondelez International και η Kraft Foods, που δαπανούν περίπου 10-15% του κόστους των αγαθών σε μεταφορές και καύσιμα. Οι εταιρείες αυτές ίσως δουν και αύξηση των πωλήσεών τους καθώς το φθηνότερο πετρέλαιο ωθεί τους καταναλωτές στο να δαπανούν τα επιπλέον χρήματα που τους απομένουν σε μη βασικά τρόφιμα. Για τον ίδιο λόγο, ωφελημένα ενδέχεται να βγουν και τα εστιατόρια, όχι όμως σε τόσο μεγάλο βαθμό, με τις αλυσίδες ταχυφαγείων όπως τα McDonald's και τα Wendy's να επωφελούνται από τους καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα, οι οποίοι τείνουν να βλέπουν τη μεγαλύτερη αύξηση στα διαθέσιμα εισοδήματά τους όταν είναι χαμηλές οι τιμές των καυσίμων.

Η υποχώρηση των τιμών του μαύρου χρυσού θα είναι μέτρια θετικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τη Moody's. Στη Βόρεια Αμερική, η ζήτηση θα στραφεί προς μεγαλύτερα οχήματα, σε βάρος των μικρότερων και πιο αποδοτικών μοντέλων. Οι πωλήσεις θα βελτιωθούν για εταιρείες όπως η General Motors και η Ford, όμως δεν αναμένεται να βελτιωθούν και πολύ στην κορεσμένη αγορά της Ιαπωνίας. Επιπλέον, η υψηλή φορολόγηση τόσο στην Ιαπωνία όσο και στην Ευρώπη πιθανόν να αμβλύνει την επίδραση των φθηνότερων τιμών του αργού πετρελαίου στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v