Οι κορυφαίες βιομηχανίες φορτηγών της Ευρώπης λειτουργούσαν «καρτέλ» επί 14 χρόνια προκειμένου να καθυστερήσουν την πρόοδο της τεχνολογίας μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα των Financial Times, που παραθέτουν έγγραφα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα οποία διέρρευσαν.
Η εφημερίδα δημοσιεύει ότι σε ένα από τα έγγραφα αναφέρεται πως η DAF Trucks, η Daimler, η Iveco, η Scania, η Volvo και η MAN «έκλεισαν συμφωνία για την χρονική στιγμή και τα επίπεδα των αυξήσεων τιμών, όσον αφορά την εισαγωγή νέων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών», όταν χρειάστηκε να εναρμονιστούν με τους κανόνες Euro 3 περί εκπομπών ρύπων το 2000.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν αρνήθηκε να σχολιάσει την διαρροή. Η Daimler, η Volvo και η μητρική της CNH Industrial, Iveco, έχουν επιβεβαιώσει ότι έλαβαν τον περασμένο μήνα τις "αντιρρήσεις» της Κομισιόν, όπως και οι Scania και MAN που ανήκουν στην Volkswagen.
Η γερμανική Daimler ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει παρακαταθέσει επιπλέον 600 εκατ. ευρώ για να καλύψει τυχόν έξοδα σχετικά με την έρευνα της επιτροπής.