Henkel: Αύξηση 1,2% στις πωλήσεις γ΄ τριμήνου

Το οικονομικό αποτέλεσμα της Henkel βελτιώθηκε φτάνοντας τα -€11 εκατ. από τα -25 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται κυρίως στη μείωση του καθαρού χρέους.

Henkel: Αύξηση 1,2% στις πωλήσεις γ΄ τριμήνου

«Παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η Henkel κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014. Αυξήσαμε τις οργανικές πωλήσεις με τη συμβολή όλων των επιχειρηματικών μας τομέων και βελτιώσαμε περαιτέρω την κερδοφορία μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel, Kasper Rorsted.

Με ισχυρή αύξηση των οργανικών πωλήσεων, οι αναδυόμενες αγορές έδειξαν, για μία ακόμα φορά, ιδιαίτερα δυναμική ανάπτυξη πάνω από το μέσο όρο. Η εξαγορά της Bergquist Company κατά το τρίτο τρίμηνο, θα προωθήσει περαιτέρω την ηγετική θέση του Τομέα των Συγκολλητικών Τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, έχουμε επενδύσει περίπου €1,7 δισ. και στους τρεις επιχειρηματικές μας τομείς, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό μας».

Σχολιάζοντας τις συνθήκες της αγοράς για το υπόλοιπο του χρηματοοικονομικού έτους, ο Rorsted δήλωσε: «Είμαστε αντιμέτωποι με μια συνεχιζόμενη διαμάχη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και μια επίμονη πολιτική αναταραχή στη Μέση Ανατολή. Συνολικά, το οικονομικό τοπίο γίνεται όλο και πιο προκλητικό. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον αγοράς, η ευελιξία και η αποτελεσματικότητα αποτελούν βασικούς παράγοντες επιτυχίας. Για το λόγο αυτό θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε και να προσαρμόζουμε τις δομές μας».

Εκτιμήσεις για το 2014

Ο Rorsted διευκρίνισε τις εκτιμήσεις της Henkel για το 2014. «Αναμένουμε η αύξηση των οργανικών πωλήσεων να κυμανθεί μεταξύ 3% και 5%. Έχουμε εφαρμόσει τη στρατηγική μας για προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) και τώρα αναμένουμε αύξηση κοντά στο 16%. Εξακολουθούμε επίσης να αναμένουμε αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή σε υψηλά μονοψήφια νούμερα».

Πωλήσεις και κέρδη κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014

Οι πωλήσεις της Henkel κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 αυξήθηκαν κατά 1,2% και κυμάνθηκαν στα €4,236 δισ. σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2013. Οι προσαρμοσμένες πωλήσεις λόγω αρνητικών συναλλαγματικών διαφορών ύψους 2,2%, αυξήθηκαν κατά 3,4%. Οι οργανικές πωλήσεις, μετά την προσαρμογή για συναλλαγματικές διαφορές, εξαγορές και αποεπενδύσεις, αυξήθηκαν κατά 2,3%, τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρίας.

Ο Τομέας Απορρυπαντικών & Καθαριστικών σημείωσε σταθερή αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 3,5%. Ο Τομέας Καλλυντικών αύξησε τις οργανικές του πωλήσεις κατά 0,8%, ενώ ο Τομέας Συγκολλητικών Τεχνολογιών επίσης παρουσίασε σταθερή αύξηση των οργανικών πωλήσεων της τάξης του 2,7%.

Μετά την προσαρμογή για έκτακτα κέρδη, έκτακτες δαπάνες και δαπάνες αναδιάρθρωσης, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 3,1%, από τα €672 εκατ. πέρυσι στα €693 εκατ. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα €603 εκατ., από €649 εκατ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2013.

Το προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT margin) αυξήθηκε κατά 0,3% ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε στο 16,4%. Η απόδοση των πωλήσεων ανήλθε στο 14,2%, σε σύγκριση με το 15,5% κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.

Το οικονομικό αποτέλεσμα της Henkel βελτιώθηκε φτάνοντας τα -€11 εκατ. από τα -25 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Αυτή η θετική εξέλιξη οφείλεται κυρίως στη μείωση του καθαρού χρέους. Η βελτίωση αυτή οφείλεται εν μέρει στην αποπληρωμή ομολογιών καθώς και στην ωρίμανση σταθερών επιτοκίων το Μάρτιο του 2014. Ο φορολογικός συντελεστής κυμάνθηκε στο 24,0%, σε σύγκριση με το 24,8% όπου βρισκόταν κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.

Τα καθαρά έσοδα του τριμήνου ανήλθαν στα €450 εκατ., ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 ανέρχονταν στα €469 εκατ. Έπειτα από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας ύψους €10 εκατ., τα καθαρά έσοδα του τριμήνου ανήλθαν στα €440 εκατ. (€458 το τρίτο τρίμηνο του 2013). Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του τριμήνου, μετά την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας, αυξήθηκαν κατά 6,7% και ανήλθαν στα €508 εκατ., από τα €476 εκατ. κατά την ίδια περίοδο του 2013. Τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή (EPS) ανήλθαν στα €1,01 από €1,06 την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή αυξήθηκαν κατά 6,4% και άγγιξαν το €1,17, από €1,10 κατά το προηγούμενο έτος.

Ο λόγος καθαρού κεφαλαίου κίνησης προς πωλήσεις άγγιξε το 5,6% σε σύγκριση με το 4,5% κατά την ίδια περίοδο του 2013. Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2014, η καθαρή ταμειακή θέση της Henkel πέρασε στα €740 εκατ., καταγράφοντας αύξηση της τάξης των €255 εκατ. σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Επιχειρηματική απόδοση από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο 2014

Επηρεασμένες από τις αρνητικές συναλλαγματικές διαφορές, οι πωλήσεις της Henkel κατά τους πρώτους εννιά μήνες του χρηματοοικονομικού έτους 2014, άγγιξαν τα €12,302 δισ., 1,16% μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Οι οργανικές πωλήσεις της παρουσίασαν αύξηση κατά 3,3%, σταθερή απόδοση στην οποία συνέβαλαν και οι τρεις επιχειρηματικοί τομείς. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 2,8%, από €1.932 εκατ. σε €1.986 εκατ. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT margin) παρουσίασε αύξηση, από 15,5% σε 16,1%. Και οι τρεις επιχειρηματικοί τομείς συνέβαλαν σε αυτήν την επιτυχημένη ανάπτυξη για ακόμα μία φορά.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του εννιαμήνου (έπειτα από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας) ανήλθαν σε €1.459 εκατ., καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με τα €1.354 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή έφτασαν τα €3,37, υπερβαίνοντας το ποσοστό του 2013 κατά 7,7%.

Εκτιμήσεις για τον Όμιλο Henkel για το 2014

Η Henkel αναμένει αύξηση των οργανικών πωλήσεων κατά 3 έως 5% για το χρηματοοικονομικό έτος 2014. Η εταιρεία αναμένει ότι ο Τομέας Απορρυπαντικών & Καθαριστικών και ο Τομέας Συγκολλητικών Τεχνολογιών θα παρουσιάσουν ανάπτυξη των οργανικών τους πωλήσεων εντός αυτής της κλίμακας. Για τον Τομέα Καλλυντικών, η Henkel τώρα αναμένει αύξηση των οργανικών πωλήσεων της τάξης περίπου του 2%. Σύμφωνα με τη στρατηγική της για το 2016, η Henkel αναμένει επιπλέον μια μικρή αύξηση του μεριδίου των πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές της. Η Henkel προσδιορίζει τη στρατηγική της για τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) με περισσότερες λεπτομέρειες. Σε σύγκριση με τα μεγέθη του 2014, η Henkel αναμένει ότι θα επιτύχει αύξηση του προσαρμοσμένου περιθωρίου κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) κοντά στο 16% (πριν: περίπου 15,5%), καθώς και αύξηση των προσαρμοσμένων κερδών ανά προνομιούχο μετοχή σε υψηλά μονοψήφια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v