Η ημέρα των ...εργένηδων της Κίνας, η γιορτή του «αντι-Βαλεντίνου», αναρριχήθηκε ταχύτατα στην Νο1 θέση των online καταναλωτικών πωλήσεων και προβλέπεται γρήγορα να γίνει η πιο κερδοφόρος «κατασκευασμένη» γιορτή στην ιστορία.
Ο κολοσσιαίος ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας Alibaba Group, που πρόσφατα εισήγαγε πανηγυρικά την μετοχή του στο αμερικανικό χρηματιστήριο, κατέγραψε πωλήσεις πάνω από 2 δισ. δολ., μέσα στην πρώτη ώρα και έντεκα λεπτά λειτουργίας της εφαρμογής Alipay στις 11 Νοεμβρίου. Με το ρυθμό αυτό, έχει ήδη ξεπεράσει εύκολα την Μαύρη Παρασκευή των ΗΠΑ, που θεωρείται η πιο κερδοφόρος περίοδος για το αμερικανικό εμπόριο.
Η εν λόγω ημέρα είναι γνωστή ως «Ημέρα Αδέσμευτων» ("Singles Day") στην Κίνα, και ξεκίνησε να γιορτάζεται από την δεκαετία του 1990 στην Κίνα ως «απάντηση» στην Ημέρα των Ερωτευμένων του Αγίου Βαλεντίνου. Εορταζόταν ως «Ημέρα των Εργένηδων» μέχρι το 2009 που η Alibaba την καθιέρωσε ως Singles Day και άρχισε να αξιοποιεί την μεγάλη της απήχηση στην κινεζική κουλτούρα.
Πράγματι, οι πωλήσεις της Alibaba στην Ημέρα των Αδέσμευτων αναπτύχθηκαν με ιλιγγιώδη ρυθμό, με εκτίναξη 5.740% από το 2009 ως το 2013. Η Alibaba προβλέπει ότι συνολικά θα συγκεντρώσει 50 δισ. γουάν ή 8,2 δισ. δολ. σε πωλήσεις, και η αγορά πιστεύει ότι το μέγεθος θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.