Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του ινστιτούτου GfK ανέκαμψε το Νοέμβριο μετά από δύο μήνες επιδείνωσης, υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν τις δαπάνες τους. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ενισχύθηκε στο 8,5 το Νοέμβριο. Το ινστιτούτο αναβάθμισε μάλιστα και την ένδειξη του Οκτωβρίου στο 8,4.
Τα τελικά στοιχεία είναι καλύτερα των προσδοκιών. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters, οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο δείκτης θα διαμορφωθεί στο 8,3.
"Το καταναλωτικό κλίμα, προς το παρόν έχει γλιτώσει τον αντίκτυπο της οικονομικής επιβράδυνσης που δημιουργείται από τις διάφορες διεθνείς κρίσεις. Η ιδιωτική κατανάλωση μπορεί κατά συνέπεια να παίξει ρόλο ως βασικός άξονας της γερμανικής οικονομίας" αναφέρει ο αναλυτής του GfK, Rolf Buerkl.