Deloitte: Οι στρατηγικοί κίνδυνοι για εταιρίες

Η έκθεση αναλύει τις απαντήσεις περισσότερων από 300 στελεχών της ανώτατης διοίκησης και μελών διοικητικών συμβουλίων, που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα, εκπροσωπώντας όλους τους μεγάλους εμπορικούς κλάδους και όλες τις γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη.

Deloitte: Οι στρατηγικοί κίνδυνοι για εταιρίες

Η Deloitte δημοσιεύει μια νέα παγκόσμια έκθεση με τίτλο Διερευνώντας τους Στρατηγικούς Κινδύνους, η οποία παρουσιάζει την πρόοδο των εταιριών στη διαχείριση των κινδύνων που επηρεάζουν την επιχειρηματική τους στρατηγική.

Η έκθεση αναλύει τις απαντήσεις περισσότερων από 300 στελεχών της ανώτατης διοίκησης και μελών διοικητικών συμβουλίων, που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα, εκπροσωπώντας όλους τους μεγάλους εμπορικούς κλάδους και όλες τις γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Forbes Insights για λογαριασμό της Deloitte, το 81% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εστιάζει στη διαχείριση του στρατηγικού κινδύνου, και στην πρώτη θέση των σημαντικότερων κινδύνων κατατάσσει την εταιρική φήμη. Επιπλέον, μόνο το 13% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το πρόγραμμα διαχείρισης κινδύνου που έχει θεσπιστεί στην εταιρία του υποστηρίζει την ικανότητα της εταιρίας να αναπτύξει και να εφαρμόσει σωστά την επιχειρηματική στρατηγική.

Σημαντικά ευρήματα

• Οι στρατηγικοί κίνδυνοι είναι ένας από τους τομείς υψηλής σπουδαιότητας: το 81% των εταιριών που συμμετείχαν στην έρευνα στρέφουν τώρα την προσοχή τους στη σωστή διαχείριση των στρατηγικών κινδύνων.

• Η εταιρική φήμη δηλώνεται ως ο «νούμερο ένα» κίνδυνος – τόσο σε συνολικό επίπεδο, όσο και στους επιμέρους κλάδους.

• Η διαχείριση στρατηγικών κινδύνων είναι προτεραιότητα για τους διευθύνοντες συμβούλους και τα διοικητικά συμβούλια. Τα δυο τρίτα (67%) των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι την εποπτεία για τη διαχείριση των κινδύνων εξασκούν ο διευθύνων σύμβουλος, το διοικητικό συμβούλιο και η επιτροπή διαχείρισης κινδύνου.

• Οι τεχνολογικές τάσεις της εποχής, όπως είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το cloud computing, το ασύρματο δίκτυο 4G, οι γραμμές υψηλής ταχύτητας, οι κινητές συσκευές, τα tablets, θα μπορούσαν να απειλήσουν τα καθιερωμένα επιχειρηματικά μοντέλα. Το 91% των εταιριών που συμμετείχαν στην έρευνα μάλιστα, έχει αλλάξει τις βασικές επιχειρηματικές στρατηγικές του λόγω της εμφάνισης των νέων τεχνολογιών.

• Τα σημαντικότερα στρατηγικά πλεονεκτήματα στα οποία οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν στα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να είναι το ανθρώπινο δυναμικό και η καινοτομία.

• Μια σημαντική βελτίωση είναι ότι όλο και περισσότερες εταιρίες ενσωματώνουν την ανάλυση των στρατηγικών κινδύνων στη συνολική επιχειρησιακή στρατηγική τους και τις διαδικασίες σχεδιασμού. Η ενσωμάτωση της ανάλυσης αυτής αποδεικνύεται αποδοτική.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v