Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις στην Peugeot μετά το δημοσίευμα του Reuters που αποκαλύπτει ότι υπάρχει σχέδιο για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία 3 δις. ευρώ βάσει του οποίου ο κινεζικός εταίρος Dοngfeng και το γαλλικό δημόσιο θα αποκτήσουν ισάξια ποσοστά.
Βάσει του σχεδίου, που η Peugeot ελπίζει να οριστικοποιήσει μέχρι τα τέλη του έτους, η κρατική κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Dongfeng και το γαλλικό δημόσιο θα συνεισφέρουν εκάστη 1,5 δισ. ευρώ σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ώστε να αποκτήσουν ποσοστό της τάξεως του 20% - 30%. Ο υπουργός Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί, μιλώντας στο περιθώριο της συνόδου του ΔΝΤ, δεν επιβεβαίωσε, αλλά και δεν διέψευσε το δημοσίευμα.
«Η στρατηγική της Peugeot ορίζεται από τη διοίκηση του ομίλου, η οποία διακήρυξε πως θέλει να επεκτείνει τις υπάρχουσες βιομηχανικές συνεργασίες, κυρίως με τους δύο εταίρους, την General Motors και την Dongfeng» δήλωσε και συμπλήρωσε: «Το θέμα σήμερα δεν αφορά κυρίως τη γαλλική κυβέρνηση ή το εάν μία αυτοκινητοβιομηχανία θα αγοράσει ποσοστό στη Peugeot, αλλά την ανάπτυξη καλών βιομηχανικών συνεργασιών για την Peugeot»
Η σημερινή συνεδρίαση στις χρηματιστηριακές αγορές άνοιξε με βουτιά 8% για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ ήδη υπάρχουν αντιδράσεις και από τα εργατικά συνδικάτα. «Μπορεί με τη συμφωνία αυτή να συνεχιστούν οι δραστηριότητες της εταιρείας, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα σωθούν όλες οι θέσεις εργασίας» δήλωσε ο Frank Bierry, του συνδικάτου CGC, επισημαίνοντας ότι μέρος της παραγωγής θα μεταφερθεί στην Κίνα.
Για πολλούς, άλλωστε, το θέμα της Peugeot είναι πρωτίστως.. .εθνικό. «Θα έχουν τελικά οι Γάλλοι μέτοχοι, εκ των οποίων και η κυβέρνηση, δυνατότητα να μπλοκάρουν αποφάσεις; Αυτό είναι το μείζον ερώτημα» δήλωσε ο Xavier Lellaseux, εκπρόσωπος του συνδικάτου CFDT.