Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

GM: Σταδιακή αποχώρηση από τη Ν. Κορέα

Η General Motors θεωρεί ότι η αύξηση του εργατικού κόστους στην Νότια Κορέα είναι πλέον ασύμφορο, και σχεδιάζει σταδιακή αποχώρηση από τη χώρα. Στόχος του σχεδίου είναι να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους ώστε να μην ζητήσουν αυξήσεις, λέει το συνδικάτο των εργαζομένων.

GM: Σταδιακή αποχώρηση από τη Ν. Κορέα
Η General Motors έχει αρχίσει να αποχωρεί σταδιακά την παρουσία της στη Νότια Κορέα, λόγω της αύξησης του εργατικού κόστους και αλλά και του μαχητικού συνδικαλισμού στη χώρα, σύμφωνα με τρεις πηγές που γνωρίζουν το σκεπτικό της εταιρείας, μεταδίδει το Reuters.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο, το σχέδιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που φαίνεται ότι έχει ήδη αρχίσει να ενεργοποιείται με τις πρόσφατες αποφάσεις για μεταφορά της παραγωγής νεότερων μοντέλων εκτός Νοτίου Κορέας, τονίζει την δυσαρέσκεια τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών αναφορικά με το ταχύτατα αυξανόμενο κόστος των μισθών στην έβδομη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα του κόσμου.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μετριάσουμε το ρίσκο της Νοτίου Κορέας, όχι μέσα στα επόμενα δυο-τρία χρόνια, αλλά συν τω χρόνω, έτσι ώστε να μην εξαρτώμαστε σε τόσο μεγάλο βαθμό από μια πηγή παραγωγής», ανέφερε η μια από τις πηγές, που αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της ευαίσθητης φύσης του ζητήματος.

«Αν κάτι πάει στραβά στην Κορέα, είτε αυτό αφορά τα κόστη, είτε την πολιτική, είτε τα συνδικάτα, έχει άμεση επίπτωση».

Η General Motors κατέστησε την Νότια Κορέα έναν από τους βασικούς κόμβους παραγωγής της μετά την αγορά το 2002 της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daewoo Motors. Η χώρα αντιπροχωπεύει λίγο περισσότερο από το 20% της ετήσιας παγκόσμιας παραγωγής της GM.

Σύμφωνα με τις πηγές, τα εργατικά κόστη έχουν καταγράψει απότομη αύξηση την τελευταία δεκαετία, μετατρέποντας τη χώρα σε μια βάση υψηλού κόστους –πρόβλημα που υπερτονίζεται από την σχετική ενίσχυση του νομίσματος της Νοτίου Κορέας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το συνδικάτο των εργαζομένων της GM Korea διαφωνεί και πιστεύει πως οι συζητήσεις της GM για μείωση της παρουσίας της είναι μπλόφα που στόχο έχει να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους ώστε να μην ζητήσουν περαιτέρω αυξήσεις στους μισθούς τους. Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα η GM Korea κατέληξε σε συμφωνία για τους ετήσιους μισθούς που περιλαμβάνει μπόνους ύψους 10 εκατ. γουον (9.000 δολαρίων) ανά μέλος, σύμφωνα μτο συνδικάτο.

Σύμφωνα με στέλεχος του συνδικάτου, σε παρουσίαση που πραγματοποίησε η διοίκηση της GM Korea, το κόστος εργασίας ανά όχημα αναμένεται να ανέλθει σε 1,133 δολάρια φέτος, έναντι του μέσου όρου των 677 δολαρίων ανά όχημα στο σύνολο των διεθνών δραστηριοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, το εργατικό κόστος ανά όχημα στην GM Korea ισοδυναμεί με το κόστος στην Ισπανία και τη Ρωσία, «στο χαμηλότερο άκρο της κλίμακας αυτών που η GM θεωρεί χώρες υψηλού κόστους».

Σημειώνεται ότι οι συνολικές αμοιβές ανά εργαζόμενο στον μεταποιητικό τομέα της Νότιας Κορέας έχει καταγράψει άνοδο 119% στην δεκαετία 2000-2009, έναντι της αύξησης 40% που καταγράφεται στις ΗΠΑ και 27% στην ευρωζώνη, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v