Οι επενδυτές επιφύλαξαν μια μάλλον χλιαρή αντίδραση στην προτεινόμενη συγχώνευση αξίας 35 δισεκ. δολαρίων, μεταξύ των Publicis και Omnicom, καθώς η δημιουργία του νέου ηγέτη της παγκόσμιας βιομηχανίας διαφήμισης και μάρκετινγκ, αντιμετωπίστηκε με επιφυλάξεις από πελάτες, επενδυτές, ανταγωνιστές και αναλυτές.
Ο απροσδόκητος συνδυασμός της δεύτερης και της τρίτης μεγαλύτερης βιομηχανίας -βάσει εσόδων- με υποσχόμενες συνέργειες αξίας 500 εκατ. δολαρίων σε ετήσια βάση μετά την πρώτη πενταετία, αλλά χωρίς κανένα premium για τους μετόχους των εταιρειών, έφερε τη μετοχή της Publicis σε άνοδο μόλις 0,25% στα 59,50 ευρώ στο κλείσιμο του χρηματιστηρίου στο Παρίσι. Η μετοχή της Omnicom έκλεισε με πτώση 0,55% στα 64,75 δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Οι ανταγωνιστές αξιοποίησαν την αντίδραση των αγορών, σαν μια απόδειξη ότι οι επενδυτές ανησυχούν σχετικά με μια συμφωνία που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει τον ανταγωνισμό σε μια βιομηχανία που ήδη αγωνίζεται με τις νέες εισόδους των Google και Accenture. «Οι αγορές λένε ότι δεν έχουν πειστεί από τη στρατηγική» σημείωσε ο Martin Sorrel, επικεφαλής της WPP, της εταιρείας ηγέτη της αγοράς, βάσει εσόδων. Επίσης ανέφερε, ότι δεν βλέπει κάποιο λόγο η WPP να απαντήσει με την απόκτηση κάποιας άλλης μεγάλης εταιρείας όπως η Interpublic και ηHavas.
Αναλυτές της Barclays σημείωναν ότι το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των Publicis και Omnicom θα μπορούσε να οδηγήσει σε πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, αλλά δεν βλέπουν σημαντικούς κινδύνους κατά τη διαδικασία έγκρισης του ντιλ από τις αρχές. Η Maurice Levy, επικεφαλής της Publicis και ο John Wren ο αντίστοιχος της στην Omnicom, επανέλαβαν ότι περιμένουν η συμφωνία να θα πάρει το πράσινο φως σύντομα, έως το τέλος του χρόνου.
Ωστόσο, κάποιοι επαγγελματικοί φορείς έχουν εκφράσει ανησυχίες. O ISBA, ένας φορέας που αντιπροσωπεύει Βρετανούς διαφημιστές, ανέφερε ότι η συμφωνία δημιούργησε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την κυριαρχία της νέας εταιρείας στην αγορά και τον περιορισμό των επιλογών των διαφημιστών.
Κάποια στελέχη της βιομηχανίας ισχυρίζονται ότι η συγχώνευση των Publicis και Omnicom θα είναι ένα δώρο για τις ανεξάρτητες μικρότερες εταιρείες, οι οποίες θα έχουν μια εναλλακτική έναντι των μεγάλων κραταιών εταιρειών.