Γαλλία και Ισπανία εναντίον Google

Δράσεις εναντίον της Google ανέλαβαν την Πέμπτη οι ρυθμιστικές αρχές της Γαλλίας και της Ισπανίας. Απειλούν με πρόστιμα. Ζητούν αλλαγή πολιτικής για προστασία προσωπικών δεδομένων.

Γαλλία και Ισπανία εναντίον Google

Η Γαλλία και η Ισπανία ανέλαβαν την Πέμπτη πρωτοβουλίες κατά της Google, με στόχο την αλλαγή της πολιτικής στην συλλογή στοιχείων και πληροφοριών. 

Όπως μεταδίδει το Reuters, η ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας (CNIL) ανέφερε ότι η Google έχει παραβιάσει τη γαλλική νομοθεσία και έδωσε στην εταιρεία διορία τριών μηνών για να αλλάξει τις πολιτικές της όσον αφορά την προστασία προσωπικών δεδομένων. 

Η ισπανική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων (AEPD) διαμήνυσε στην Google πως θα της επιβληθεί πρόστιμο μεταξύ 40.000 με 300.000 ευρώ για την παραβίαση πέντε νόμων.

Η CNIL, η οποία πρωτοστατεί στην ευρωπαϊκή έρευνα κατά της Google, σημείωσε ότι η Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ολλανδία θα αναλάβουν αντίστοιχη δράση ενάντια στον διαδικτυακό κολοσσό. 

"Μέχρι το τέλος Ιουλίου, όλες οι αρχές που συμμετέχουν στην ευρωπαϊκή task force προστασίας δεδομένων, θα λάβουν μέτρα κατά της Google" ανέφερε η πρόεδρος της CNIL, Isabelle Falque - Pierrotin. 

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη χρονιά, η Google συγχώνευσε σε μία τις 60 διαφορετικές πολιτικές για τα προσωπικά δεδομένα και άρχισε να συνδυάζει στοιχεία χρηστών από το Youtube, το Gmail και το Google +, χωρίς να τους προσφέρει την δυνατότητα να αρνηθούν. 

To πρόγραμμα "Πρίσμα"

Οι αποκαλύψεις ότι η υπηρεσία πληροφοριών των ΗΠΑ, NSA, συγκέντρωνε υπό το πρόγραμμα “Πρίσμα” πληροφορίες από εννιά εταιρείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Google, έδωσαν νέα ώθηση στις κινήσεις των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών.

Η κ. Falque-Pierrotin, σημείωσε ότι το σκάνδαλο "Πρίσμα" υπογραμμίζει την ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια και προστασία των χρηστών του διαδικτύου.

"Υπάρχει ένα πλήθος προσωπικών πληροφοριών που πλημμυρίζουν το «γαλαξία Google», για τις οποίες οι πολίτες δεν έχουν ιδέα" πρόσθεσε η ίδια.

Όπως σημειώνει το Reuters, βασική ανησυχία της CNIL είναι ο τρόπος με τον οποίο η Google συνδυάζει πληροφορίες από το "ιστορικό πλοήγησης" των χρηστών, ώστε να στοχεύσει καλύτερη τις διαφημίσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v