Νέα Αριστερά: Ζητήματα ασφαλείας στο Μετρό Θεσσαλονίκης

«Τα δύο πρόσφατα ατυχήματα που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων δημιουργούν περαιτέρω αμφιβολίες για το αν το μετρό θα φτάσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου», αναφέρει ανακοίνωση της Γραμματέως της Κ.Ο., Πέτης Πέρκα.

Νέα Αριστερά: Ζητήματα ασφαλείας στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Τον προβληματισμό τους σε σχέση με την επερχόμενη παράδοση στο κοινό του Μετρό Θεσσαλονίκης και την ασφαλή του λειτουργία αναδεικνύουν με ερώτησή τους 9 Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο., Πέτης Πέρκα.

Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, σε αυτόματα συστήματα, χωρίς οδηγό, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, πρέπει να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια για διάστημα 18 μηνών. Κάτι που είχε επισημάνει άλλωστε και ο κ. Ταχιάος, όταν ήταν Πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Τίθεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα, αν οι 14 μήνες δοκιμαστικής λειτουργίας αποτελούν διάστημα ικανό για να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του μέσου.

Ενώ υπογραμμίζουν ότι τα δύο πρόσφατα ατυχήματα που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων δημιουργούν περαιτέρω αμφιβολίες για το αν το μετρό θα φτάσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου – ημερομηνία έναρξης εμπορικής λειτουργίας – στα απαιτούμενα επίπεδα ασφαλείας.

Ερωτηματικά υπάρχουν επίσης και σε σχέση με το αν το χρονικό διάστημα εκπαίδευσης του προσωπικού είναι επαρκές. Κι αυτό, διότι οι προσλήψεις ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2024, τα δοκιμαστικά δρομολόγια δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει υπερσύγχρονα συστήματα, για τα οποία απαιτείται η μέγιστη εξειδίκευση του προσωπικού.

Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς θέτουν τα σχετικά ερωτήματα στον αρμόδιο Υπουργό, σημειώνοντας ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της 30ης Νοεμβρίου, δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος της ομαλής και ασφαλούς έναρξης των δρομολογίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v