Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Politico: Γιατί θα περάσει δύσκολα ο Τζιτζικώστας στο Ευρωκοινοβούλιο

Το ανοιχτό θέμα των Τεμπών και οι Ελληνες εφοπλιστές που κατηγορούνται ότι βοηθούν τη Ρωσία. Τα άλλα μεγάλα μέτωπα στο χαρτοφυλάκιο «μεταφορές».

Politico: Γιατί θα περάσει δύσκολα ο Τζιτζικώστας στο Ευρωκοινοβούλιο

Η χώρα που κατηγορείται ότι παρείχε δεξαμενόπλοια στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας και η οποία δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη σιδηροδρομική καταστροφή των 57 νεκρών είναι πλέον υπεύθυνη για το χαρτοφυλάκιο μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γράφει σκωπτικά το Politico, παρουσιάζοντας τον Απόστολο Τζιτζικώστα, τον νέο επίτροπο Μεταφορών κατ' επιλογήν της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Τον περιγράφει ως σκληροπυρηνικό στα εθνικά θέματα, με αναφορά και στο Μακεδονικό, ενώ επισημαίνει ότι ο νέος επίτροπος έχει κατηγορηθεί ως ανεκτικός ή φιλικός προς την ακροδεξιά, με μνεία στην πρόσκλησή του προς τη Χρυσή Αυγή για να συμμετάσχει στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης το 2013.

Αυτό το ιστορικό μπορεί να προκαλέσει κάποια ανησυχία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναφέρεται, καθώς ο Τζιτζικώστας θα πρέπει να αποσπάσει την ψήφο εμπιστοσύνης των ευρωβουλευτών.

Το Politico τονίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει κλείσει ακόμη την υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη, παρά βρίσκεται αντιμέτωπη με κατηγορίες της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης, ενώ απέρριψε το αίτημα του Ευρωπαίου εισαγγελέα να αναλάβει δράση για την πιθανή ποινική ευθύνη δύο πρώην υπουργών Μεταφορών. «Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε την Ευρωπαία γενική εισαγγελέα για υπέρβαση των εξουσιών της».

Τα θαλάσσια ζητήματα πιθανότατα επίσης θα αποτελέσουν σημείο συζητήσεων. Η Ελλάδα είναι η κορυφαία πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο—κατέχοντας το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας φορτίου, επισημαίνει το δημοσίευμα.

Αλλά αρκετές εκατοντάδες απ' αυτά τα πλοία πωλήθηκαν σε ρωσικά συμφέροντα ή λειτουργούν ως μέρος του σκιώδους στόλου που μεταφέρει ρωσικό αργό κατά παράβαση των διεθνών κυρώσεων, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global. Ο Τζιτζικώστας θα πιεστεί για να δείξει ότι οι ελληνικές εταιρείες είναι πρόθυμες να κόψουν δεσμούς με τη Ρωσία.

Πέρα από τα ελληνικά ζητήματα, στο χαρτοφυλάκιο του Έλληνα επιτρόπου επίσης εντάσσονται: η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ έως το 2035 και η αυξανόμενη πολιτική πίεση για την άμβλυνση του στόχου, καθώς και η μείωση των εκπομπών το επόμενο έτος, στόχος που, όπως προειδοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία, μπορεί να της κοστίσει πρόστιμα 15 δισ. ευρώ. Το ΕΛΚ επιθυμεί να αποδυναμώσει τον στόχο του 2035.

Άλλα θέματα είναι η μεταρρύθμιση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, η ενίσχυση της στρατιωτικής κινητικότητας εντός ΕΕ για τη διευκόλυνση της αποστολής εξοπλισμού, η επέκταση της ικανότητας φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο και η συνέχιση της ώθησης προς την απανθρακοποίηση στις μεταφορές. Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές κατά 90% μέχρι τα μέσα του αιώνα, μεγάλο μέρος των οποίων προέρχονται από τη ναυτιλία - βασική ανησυχία για την Ελλάδα, επισημαίνει το Politico.

Ο πατέρας του νέου επιτρόπου, τέλος, ο επίσης σκληροπυρηνικός στα εθνικά θέματα Γεώργιος Τζιτζικώστας, υπήρξε υπουργός στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στην κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, πατέρα του σημερινού Έλληνα πρωθυπουργού, προστίθεται.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v